PENDAMPINGAN DI YAYASAN PENDIDIKAN ISLAM JIWANALA DALAM RANGKA KEGIATAN PROMOSI DAN PAMERAN

Authors

  • Sadana Devica Politeknik Ubaya, Indonesia

Abstract

Mentoring at the Jiwanala Islamic Education Foundation is a form of community service activity carried out by Ubaya Polytechnic lecturers. This activity is carried out to provide insight to the marketing team at educational foundations to be able to optimize marketing activities by participating in educational exhibitions and conducting sales promotions. Assistance was provided starting from finding information about organizing educational exhibitions, designing, and making a booth, as well as preparing promotional media to be used during the exhibition. With this assistance, the marketing team of the Jiwanala Islamic Education Foundation can prepare marketing tools so that they can reach the right target market.

References

DAFTAR PUSTAKA

Budiman, A. & Asj’ari, F. (2021). Pengaruh marketing mix terhadap keputusan calon pengantin menggunakan jasa wedding organizer pada pameran wedding royal plaza surabaya 2019, 2 (3), 1-15.

Echsanullah, M. & Wulandari, A. (2018). Pameran, personal selling dan iklan media online dalam mendorong penjualan property. Jurnal Pengembangan Wiraswasta, 20 (3), 171-182.

Effendy, A. A. & Sunarsi, D. (2020). Persepsi mahasiswa terhadap kemampuan dalam mendirikan UMKM dan efektivitas promosi melalui online di kota tangerang selatan. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, dan Akuntansi, 4 (3), 702-714.

Daud, D. (2013). Promosi dan kualitas layanan pengaruhnya terhadap keputusan konsumen menggunakan jasa pembiayaan pada PT. BESS Finance manado. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis, Dan Akuntansi, 1 (4), 51-59.

Hasugian, P. S. (2018), Perancangan website sebagai media promosi dan informasi. Jurnal of Informatic Pelita Nusantara, 3 (1), 82-26.

Hermawan, A. (2012). Komunikasi pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. & Keller, K., L. (2009). Manajemen pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Peter, J. P. & Olson, J. C. (2013). Perilaku konsumen & strategi pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.

Puspitarini, D. S. & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi (studi deskriptif pada Happy Go Lucky House. Jurnal Common, 3 (1), 71-80.

Rahman, T. & Nurdian, Y. (2021). Pendampingan pemanfaatan teknologi digital untuk meningkatkan pemasaran toko roti di Pabian Sumenep. Dinamisia: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 5 (3), 645-650.

Yahya, A. O. & Lubis, D. P. (2017). Efektivitas pameran sebagai media komunikasi pemasaran dewan kerajinan nasional daerah kota Bogor. Jurnal Sains Komunikasi dan Pengembangan Masyrakat, 5 (3), 202-208.

Downloads

Published

2022-01-15

How to Cite

Devica, S. (2022). PENDAMPINGAN DI YAYASAN PENDIDIKAN ISLAM JIWANALA DALAM RANGKA KEGIATAN PROMOSI DAN PAMERAN. BUDIMAS : JURNAL PENGABDIAN MASYARAKAT, 4(1), 39–45. Retrieved from https://jurnal.stie-aas.ac.id/index.php/JAIM/article/view/4039

Citation Check