PENGARUH PERSEPSI HARGA, KUALITAS PELAYANAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN
Abstract
The influence of price perceptions, service quality and trust on customer loyalty is a scientific article on literature studies within the scope of the field of Marketing Management Science. The aim of this article is to build a hypothesis of influence between variables that will be used in further research. Research objects in online libraries, Google Scholar, Mendeley and other academic online media. The research method using the research library comes from e-books and open access e-journals. Qualitative descriptive analysis. The results of this article: 1) Price perception influences customer loyalty; 2) Service quality influences customer loyalty; and 3) Trust influences customer loyalty.
Keyword: Price Perception, Service Quality, Trust, Customer Loyalty
Full Text:
PDFReferences
DAFTAR PUSTAKA
Dachi, A. (2020). Inovasi Produk terhadap Keputusan Pembelian dan dampaknya terhadap loyalitas pelanggan : Studi Pengguna Mobil Toyota Calya di Kota Bogor dan Bekasi. JSHP : Jurnal Sosial Humaniora Dan Pendidikan, 4(2), 120–129. https://doi.org/10.32487/jshp.v4i2.843
Darmawan, D., & Putra, A. R. (2022). Pengalaman Pengguna, Keamanan Transaksi, Kemudahan Penggunaan, Kenyamanan, Dan Pengaruhnya Terhadap Perilaku Pembelian Online Secara Impulsif. Relasi : Jurnal Ekonomi, 18(1), 26–45. https://doi.org/10.31967/relasi.v18i1.523
Fahrika, A., Rachma, N., & Slamet, A. R. (2019). Pengaruh Online Marketing Dan E-Service Quality Terhadap Loyalitas Dengan Kepuasan Sebagai Variabel Intervening Pada Online Shop Joyism Malang. E-Jurnal Riset Manajemen, 8(4), 52–63. www.fe.unisma.ac.id
Kevin, K., Wdayatmoko, W., & Pribadi, M. A. (2019). Pengaruh Fungsi Iklan Dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Pelanggan Gojek. Prologia, 3(1), 169–176. https://doi.org/10.24912/pr.v3i1.6235
Lubis, A., Effendi, I., & Rosalina, D. (2022). Pengaruh Kepercayaan dan Komitmen Terhadap Loyalitas Nasabah Bank Syariah Indonesia di Kota Medan. Ekonomi, Keuangan, Investasi Dan Syariah (EKUITAS), 3(4), 896–902. https://doi.org/10.47065/ekuitas.v3i4.1600
Masito, R. A. (2021). Pengaruh Digital Marketing Dan Customer Relationship Marketing Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Produk Air Minum Cheers ( Studi Pt . Atlantic Biruraya ). Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 9(2), 1216–1222.
Nastiti, A., & Astuti, S. R. T. (2019). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Layanan dan Citra Merek terhadap Kepuasan Pelanggan dan Dampaknya terhadap Loyalitas Pelanggan Taksi New Atlas di Kota Semarang. Diponegoro Journal of Management, 8(1), 126–136.
Nurhikma, T., Fauzi, A., Putri, S. C. T., Asmarani, D., Damayanti, V., & Thalitha, R. F. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan Layanan Transportasi Online (Go-Jek) : Kualitas Pelayanan, Harga Dan Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(6), 646–656.
Nurjaya, N., Dutawaskita, N. I., Erlangga, H., Hastono, H., & Sunarsi, D. (2022). Pengaruh Personal Selling Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Yang Berdampak Pada Loyalitas Pelanggan Pada PT. Lautan Surga di Jakarta. Jurnal Tadbir Peradaban, 2(1), 80–92. https://doi.org/10.55182/jtp.v2i1.107
Pancarini, S. E., Lukitaningsih, A., & Cahya, A. D. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan: Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 5(6), 3007–3017. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v5i6.2701
Pertiwi, A. B., Ali, H., & Sumantyo, F. D. S. (2022). Faktor-faktor Yang Mempengarui Loyalitas Pelanggan; Analisis Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Pelanggan (Literature Revie Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(6), 582–591. https://doi.org/https://doi.org/10.31933/jimt.v3i6
Rachman, R., & Oktavianti, R. (2021). Pengaruh Kepercayaan Konsumen terhadap Loyalitas Pelanggan dalam Penggunaan Sistem Pembayaran Online (Survei Pengguna Produk Unipin). Prologia, 5(1), 148. https://doi.org/10.24912/pr.v5i1.8200
Ridha Maisaroh, & Maulida Nurhidayati. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Konsumen Toko Stars Madiun 2. Niqosiya: Journal of Economics and Business Research, 1(2), 197–216. https://doi.org/10.21154/niqosiya.v1i2.282
Rissalah, T. A., & Sulistyawati, L. (2022). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan Shopee di Mojokerto pada Masa Pandemi. Reslaj : Religion Education Social Laa Roiba Journal, 4(5), 1163–1180. https://doi.org/10.47467/reslaj.v4i5.1069
Sambodo Rio Sasongko. (2021). Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114. https://doi.org/https://doi.org/10.31933/jimt.v3i1
Santoso, E. B., & Samboro, J. (2017). Pengaruh Promosi Penjualan Dan Inovasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Dan Dampaknya Terhadap Loyalitas Pelanggan. Adbis: Jurnal Administrasi Dan Bisnis, 11(1), 1–8. https://doi.org/10.33795/j-adbis.v11i1.9
Setyoparwati, I. C. (2019). Pengaruh Dimensi Kepercayaan (Trust) Konsumen Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada E-Commerce di Indonesia. Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi), 3(3), 111–119. https://doi.org/10.31955/mea.vol4.iss1.pp111-119
Supertini, N. P. S., Telagawati, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2020). Pengaruh kepercayaan dan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan pada Pusaka Kebaya di Singaraja. Prospek: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 61–73. https://doi.org/10.23887/pjmb.v2i1.26201
DOI: http://dx.doi.org/10.29040/jie.v8i1.11192
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||