Teaching Digital Business: Integrating Digital Business Materials into English Language Teaching (ELT)
DOI:
https://doi.org/10.29040/jie.v8i3.14050Abstract
References
Adawiyah, R., Arum, E. A., Lubanah, A. I., Fadhlika, R., Limbong, E., & Budiandru, B. (2023). Peluang Bagi Mahasiswa Dalam Memanfaatkan Bisnis Online Berbasis Digital. Jurnal Cakrawala Ilmiah, 2(6), 2477–2488. https://doi.org/10.53625/jcijurnalcakrawalailmiah.v2i6.4919
Agusfianto, N. P., Andayani, S. U., Anwar, Sihombing, L., Setiawan, A., Amelia, D., Gunawan, C., Indraswati, T. D., Wati, K. M., Octasylva, A. R. P., Sari, D. P., Nurbismi, Kamal, E., Luthfiyani, U. K., Sijabat, F. N., & Wijayanto, S. A. (2023). Pengantar Bisnis (Respons Dinamika Era Digital). Seval Literindo Kreasi.
Astuti, A. W., Sayudin, S., & Muharam, A. (2023). Perkembangan Bisnis Di Era Digital. Jurnal Multidisiplin Indonesia, 2(9), 2787–2792. https://doi.org/10.58344/jmi.v2i9.554
Bharadwaj, A., El Sawy, O. A., Pavlou, P. A., & Venkatraman, N. (2013). Digital Business Strategy: Toward a Next Generation of Insights. MIS Quarterly, 37(2), 471–482.
Fitria, T. N. (2019). Business English as a Part of Teaching English for Specific Purposes (ESP) to Economic Students. Jurnal Education and Economics (JEE), 2, 143–152.
Indra, E., Sitanggang, D., Sitompul, D. R. H., & Banjarnahor, J. (2024). Buku Pengajaran Digital Marketing. UNPRI Press, 1(1). https://jurnal.unprimdn.ac.id/index.php/ISBN/article/view/4933
Indrasari, M., Pamuji, E., & Prasnowo, M. A. (2024). Manajemen Komunikasi Bisnis Digital. Zifatama Jawara.
Kusuma, I. L., Fitria, T. N., & Dewi, M. W. (2021). Pelatihan Kewirausahaan sebagai Peluang Bisnis untuk Generasi Milenial di Soloraya Selama Masa Pandemi Covid-19. Budimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(2), 315–321. https://doi.org/10.29040/budimas.v3i2.2450
Pratiwi, M., Urva, G., & Syarief, A. O. (2023). Pendampingan Mahasiswa dalam Pengembangan Bisnis Digital. Literasi Jurnal Pengabdian Masyarakat dan Inovasi, 3(1), 9–13. https://doi.org/10.58466/jurnalpengabdianmasyarakatdaninovasi.v3i1.1182
Riptiono, S. (2023). Literasi Bisnis Digital Untuk Meningkatkan Kinerja Pemasaran UMKM. Pengabdian Kepada Masyarakat Indonesia SEAN (ABDIMAS SEAN), 1(02), 30–33.
Siregar, D. S., Budi Alamsyah. (2023). Bisnis Digital. CV. Azka Pustaka.
Zahra, S. A., Nur, M. H., & Utama, R. E. (2023). Bisnis Digital (E-Business). Triwikrama: Jurnal Ilmu Sosial, 2(9), 122–132. https://doi.org/10.6578/triwikrama.v2i9.1554
Zebua, R. S. Y., Hendriyani, C., Sukmadewi, R., Thaha, A. R., Tahir, R., Purbasari, R., Novel, N. J. A., Dewintari, P., Paramita, C. C. P., Hierdawati, T., & Subagja, A. D. (2023). Bisnis Digital: Strategi Administrasi Bisnis Digital untuk Menghadapi Masa Depan. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.