EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN QUIZIZZ TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA ARAB SISWA KELAS XI DI MAN 2 KOTA BENGKULU

Authors

  • Osika Herlina Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu, Indonesia
  • Nurhidayat Nurhidayat
  • Ikke Wulan Dari

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v8i4.16171

Abstract

Quizizz is a media in the form of a webtool that is believed to motivate students in learning activities with an attractive menu. The purpose of this study is to determine the effectiveness of the use of quizizz media on learning outcomes in Arabic subjects, The method used is a quantitative method with a quasi-experimental approach. The sample in this study is 60 people, namely all students in classes XI A and XI H. Data collection techniques with tests. The results of this study are in the effective category. This can be seen from the test results of the N-gain score of 77.16%, the minimum N-gain score of 41.83%, and the maximum N-gain score of 100.00%. So it can be concluded that quizizz learning media is effective in improving student outcomes.

References

Ahmadiyanto. (2016). Meningkatkan Aktivitas Dan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Pembelajaran Ko-ruf-si (Kotak Huruf Edukasi) Berbasis Word Square Pada Materi Kedaulatan Rakyat Dan Sistem Pemerintahan Di Indonesia Kelas VIIIC SMP Negeri 1 Lampihong Tahun Pelajaran 2014/2015. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan, Vol. 6, No. 2, 984.

Al Haddar, G., & Julianto, M. A. (2021). Analisis Media Pembelajaran Quizizz dalam Pembelajaran Daring pada Siswa Tingtkat Sekolah Dasar. Jurnal Ilmu Pendidkan Vol. 3, No. 6, 4796

Fara, E. L. (2017). Bimbingan Klasikal yang Aktif dan Menyenangkan dalam Layanan Bimbingan dan Konseling. Bandung: Rasi Terbit, hlm. 66-67

Fitrianingtyas, A. (2017). Peningkatan Hasil Belajar Ipa Melalui Model Discovery Learning Siswa Kelas IV SDN Gedanganak 02. e-jurnalmitrapendidikan, Vol. 1, No. 6 (2017), 710.

Gunawan., & Ritonga, A. A. (2019). Media Pembelajaran Berbasis Industri 4.0, Medan: Rajawali pers, 35

Nugroho, U. (2018), Metodologi penelitian kuantitatif pendidikan jasmani, Penerbit CV. Sarnu Untung. Hlm, 11

Oktaviana, N. P. S. M. (2022). Manfaat Aplikasi Quizizz. Dalam S. M. Oktaviana Nurmala Purba, Media Pembelajaran Quizizz Untuk Guru dan Dosen (hal. 19). Malang : CV Literasi Nusantara.

Rahmahyati., & Nasution, J. (2020). ةَانعطب انهغة تعهىٌ Ù Ø§Ù†Ø³Ø§ÙØ¹ ,Jurnal Ilmu-Ilmu Kependidikan dan Bahasa Arab Vol. 8 No 1 Juni, hal. 91

Sunardi, D. (2020). Hubungan Meningkatnya Hasil Belajar Siswa SMP dengan Penerapan Media Evaluasi Pembelajaran Inovatif Quizizz. Jurnal Program Studi Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan.

Downloads

Published

2024-12-30

How to Cite

Herlina, O., Nurhidayat, N., & Dari, I. W. (2024). EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN QUIZIZZ TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA ARAB SISWA KELAS XI DI MAN 2 KOTA BENGKULU. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 8(4). https://doi.org/10.29040/jie.v8i4.16171

Issue

Section

Articles

Citation Check