Strategi Personal Selling, Pemasaran Getok Tular dan Pemasaran Media Sosial terhadap Keputusan Pembelian dengan Brand Awareness Sebagai Variabel Moderasi

Authors

  • Isha Milani Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IPWI Jakarta, Indonesia
  • Hery Margono Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IPWI Jakarta, Indonesia

Keywords:

Personal selling, Getuk Tular, Social Media, Brand Awareness, Purchase decision

Abstract

The This study aims to empirically examine the influence of personal selling on purchasing decisions, the influence of verbal communication on purchasing decisions, the influence of social media on purchasing decisions, the influence of personal selling, verbal communication and social media moderated by brand awareness on purchasing decisions. This analysis uses independent variables, namely personal selling, getuk tular, and social media. The dependent variable is the purchase decision, while the moderating variable is brand awareness. The sample was carried out by purposive sampling method. Data was collected by using questionnaires distributed directly to 100 respondents. The statistical method uses moderated regression analysis, by testing the t statistic test hypothesis. The results of this study indicate that the effect of personal selling on purchasing decisions, the influence of word of mouth on purchasing decisions, the influence of social media on purchasing decisions, the influence of personal selling, social media, and social media moderated by brand awareness on purchasing decisions have significant results and have a direct influence on the dependent variable.

References

Achmatim, Budi. 2009. Belajar JQuery dari Buku “Learning JQueryâ€, [online], (http://achmatime.net/2009/01/21/belajar-jquery-dari-buku-learning- jquery/, diakses tanggal 28 Januari 2022.

Agus Athori, Supriyono, Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Pada Perusahaan Snack Lucky Olympic Kediri, Jurnal Ilmu Manajemen, Revitalisasi, Vol. 02, Nomor 04,Desember 2013.

Agus Tunggal Saputra, I Wayan dan Ni Nyoman Yulianthini, 2016. “Pengaruh Kepuasan Kerja dan Loyalitas Karyawan terhadap Kinerja Karyawan : PT. Sun Star Motors Cabang Negaraâ€, Jurnal Bisnis Pendidikan Ganesha Jurursan Manajemen, Vol. 4:1-8.

Ahmad, Sabri, (2010), Strategi Belajar Mengajar Dan Micro Teaching, Ciputat, Ciputat Press.

Andy, Sernovitz. 2009. Word of Mouth Marketing:How Smart Companies Get People Talking (Revised Edition). New York : Kaplan Publishing.

Assauri, Sofyan. (2004). Manajemen Produksi dan Operasi. Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia.

Basu Swastha dan T.Hani Handoko.2015. Manajemen Pemasaran-Analisis Perilaku Konsumen. BPFE.Yogyakarta.

Buchari Alma, (2007), Manajamen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, Alfabeta, Bandung.

Buchari Alma, (2011),Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa, Bandung: Penerbit Alfabeta.

Bungin, Burhan. (2011). Penelitian Kualitatif. Jakarta: Kencana Prenada Media

Djaslim Saladin, 2007, Manajemen Pemasaran, Bandung; Linda Karya.

Durianto, Darmadi dkk. 2004. Brand Equity Ten Strategi Memimpin Pasar. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Fandy Tjiptono dan Gregorius Chandra. 2012. Service, Quality Satisfaction. Jogjakarta: Andi Offset.

Fandy Tjiptono, 2008 .Strategi Pemasaran, Edisi III, Yogyakarta : CV. Andi Offset.

Fandy Tjiptono, 2008 .Strategi Pemasaran, Edisi III, Yogyakarta : CV. Andi Offset. Hl 29.

Freddy Rangkuti, Analisis Swot Teknik Membedah Kasus, Gramedia Pustaka, Jakarta, 2014.

Handayani, Desy., dkk. 2010. Brand Operation. Jakarta: ESENSI.

Herdiansyah, Haris. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif. Jakarta: Salemba Humanika.

Jaramillo, F., & Marshall, G. W. 2004. Critical success factors in the personal selling process: An empirical investigation of Ecuadorian salespeople in the banking industry. International Journal of Bank Marketing, 22(1), 9-25.

Jerry C. Olson dan Peter J. Paul. 2014. Perilaku konsumen dan strategi pemasaran. Edisi Sembilan. Buku 2.penerbit salemba empat.jakarta.

K.L. Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi kedua belas. jilid 1. PT Index. kelompok Gramedia. Jakarta.

K.L. Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi kedua belas. jilid 1. PT Index. Kelompok . Jakarta.

Kotler Philip Dan Amstrong Gary 2012, Prinsip Prinsip Pemasaran Edisi 13 Jilid 1 Jakarta :Erlangga.

Kotler, Amstrong. 2001. Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi keduabelas, Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, 2016. Marketing Managemen, 15th Edition, Pearson Education,Inc.

Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, 2016. Marketing Managemen, 15th Edition, Pearson Education,Inc.

Kotler, Philip dan Amstrong, Gery. (2012). Prinsip-prinsip Pemasaran Jilid I Edisi XII. Diterjemahkan oleh Bob Sabran. Erlangga. Jakarta.

L. Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi kedua belas. jilid 1. PT Index. Kelompok . Jakarta.

Moleong, Lexy J. (2013). Metodologi litian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Nasrullah, Rulli. (2015). Media Sosial Perspektif Komunikasi, Budaya dan Sosioteknologi. Bandung: Simbiosa Rekatama Media.

Nur Annisa, Pengertian Strategi, Dalam Http://Id.Wikipedia.Org/Wiki/Strategi Diakses 27 Januari 2022.

Rangkuti, Freddy. ((2009). Strategi Promosi yang Kreatif dan Analisis Kasus Integrated Marketing Communication. Jakarta : PT. GramediaPustakaUtama.

Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta

Sutisna. 2002. Perilaku Konsumen & Komunikasi Pemasaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Suyanto, M. 2007. Marketing Strategy Top Brand Indonesia. Yogyakarta: Andi Offset.

Tatik Suryani. 2013. Perilaku Konsumen di Era Internet Implikasinya pada Strategi Pemasaran (Cetakan Pertama). Yogyakarta : Graha Ilmu.

Downloads

Published

2023-09-20

How to Cite

Milani, I., & Margono, H. (2023). Strategi Personal Selling, Pemasaran Getok Tular dan Pemasaran Media Sosial terhadap Keputusan Pembelian dengan Brand Awareness Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Akuntansi Dan Pajak, 24(1). Retrieved from https://jurnal.stie-aas.ac.id/index.php/jap/article/view/8218

Citation Check

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.