Subjective Norms and Behavioral Control; Its Effectiveness On Interest in Sharia Insurance
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v8i1.4089Keywords:
Behavioral Control, Interests, Sharia Insurance, Subjective NormsAbstract
References
Ajzen, I. (2012). The theory of planned behavior. Handbook of Theories of Social Psychology: Volume 1, January 2012, 438–459. https://doi.org/10.4135/9781446249215.n22
Amar, F. (2017). Implementasi Filantropi Islam di Indonesia. AL_URBAN: Jurnal Ekonomi Syariah Dan Filantropi Islam, 2(1), 1–10. https://doi.org/10.22236/alurban
Andryani, D. (2015). Kurniawati.(2015). Pengaruh Attitude, Subjective Norm, Perceived Behavioral Control Pelanggan Non Muslim Terhadap Intention to Purchase. Seminar Nasional Cendekiawan, 674–681.
Arikunto. (2010). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik (Edisi Revi). Rineka Cipta.
Azwar, S. (2003). Sikap Manusia Teori dan Pengukurannya (2nd ed.). Pustaka Pelajar.
Bachtiar, D. I. (2018). Analisis Pengaruh Diversifikasi Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada UKM Gula Kelapa. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 52–60.
Bungin, S. (2015). Metodologi Penelitian Sosial dan Ekonomi (Volume 2). Kencana.
Delanuari, D., Nur, M., & Srikartikowati, R. (2020). Pengaruh Kesadaran, Norma Subyektif Dan Kepercayaan Terhadap Intensi Menggunakan Produk Asuransi Syariah Dengan Pengetahuan Sebagai Variabel Moderasi di Pekanbaru. Jurnal Tepak Manajemen Bisnis, 2(XII), 86–105.
Ferdindand. (2002). Structural Equation Modeling dalam Penelitian Manajemen (Edisi Revi). Badan Penelitian Universitas Diponegoro.
Ferinaldy, F., Muslikh, M., & Huda, N. (2019). Pengaruh Sikap, Norma Subjektif, Kendali Perilaku Dan Religiusitas Terhadap Intensi Menggunakan Uang Elektronik. Ekspansi: Jurnal Ekonomi, Keuangan, Perbankan Dan Akuntansi, 11(2), 211–222. https://doi.org/10.35313/ekspansi.v11i2.1531
Ham, M., Jeger, M., & Ivković, A. F. (2015). The role of subjective norms in forming the intention to purchase green food. Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , 28(1), 738–748. https://doi.org/10.1080/1331677X.2015.1083875
Hanafi, & Agustina, L. A. (2021). Pengaruh Pendapatan, Pengetahuan Produk Dan Promosi Terhadap Minat Masyarakat Dalam Berasuransi Syariah (Studi Pada Desa Kabandungan Kabupaten Sukabumi). JURNAL SYAR’INSURANCE (SIJAS) Vol., 7(1), 11–24. http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/si/issue/archive
Handayani, T., & Fathoni, M. A. (2019). Public Perception of Shariah Insurance. Conference on Islamic Management, Accounting, and Economics (CIMAE) Proceeding, 2, 127–132. https://www.prosesbayar.com/asuransi-syariah-terbaik/
Harahap, R. S. P., & Devi, S. (2021). Pengaruh Strategi Promosi Asuransi Syariah Terhadap Nasabah Asuransi Jiwa AXA Pada Bank Syariah Mandiri. At-Tawassuth: Jurnal Ekonomi Islam, 5(1), 58–65.
Hasan, H. N., & Suciarto, S. (2020). The Influence of Attitude, Subjective Norm and Perceived Behavioral Control towards Organic Food Purchase Intention. Journal of Management and Business Environment (JMBE), 1(2), 132. https://doi.org/10.24167/jmbe.v1i2.2260
Hasanatina, F. H., Budiantoro, R. A., & Oktavia, V. (2021). Perbandingan Efisiensi Pada Industri Asuransi Jiwa Syariah Dan Konvensional Dengan Data Envelopment Analysis (Dea). EKUITAS (Jurnal Ekonomi Dan Keuangan), 4(4), 503–521. https://doi.org/10.24034/j25485024.y2020.v4.i4.4004
Idris, I., & Kasmo, A. B. P. (2017). Pengaruh Sikap, Norma Subjektif dan Persepsi Kontrol Perilaku Terhadap Minat Kepemilikan Kartu Kredit. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 4(3), 306–332. https://doi.org/10.31843/jmbi.v4i3.126
Khumaini, S., & Husein, M. T. (2020). Persepsi Dan Minat Masyarkat Terhadap Asuransi Syariah Di Kabupaten Tangerang. JESI (Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia), 9(2), 86. https://doi.org/10.21927/jesi.2019.9(2).86-93
Leliya, & Kurniasari, M. (2016). Minat Masyarakat Berasuransi Syariah di Prudential. Jurnal Dakwah Dan Komunikasi, 06(2), 1–16. https://doi.org/10.24235/orasi.v7i2.1084
Nasution, S. A., & Aslami, N. (2021). Analisa Peningkatan Minat Terhadap Produk Asuransi Syariah. Jurnal Kajian Ekonomi Dan Kebijakan Publik, 4(1), 91–96.
Nindyo, F. (2021). Data dan Analisa Industri Asuransi Syariah. Https://Retizen.Republika.Co.Id/. https://retizen.republika.co.id/posts/15535/data-dan-analisa-industri-asuransi-syariah
Nugroho, A., Najib, M., & Simanjuntak, M. (2018). Factors Affecting Consumer Interest In Electronic Money Usage With Theory Of Planned Behavior (TPB). Journal of Consumer Sciences, 3(1), 15. https://doi.org/10.29244/jcs.3.1.15-27
Nurhadi. (2019). Analisis Perbandingan Asuransi Syariah dan Konvensional (Studi Polis PT. Prudential Life Assurance). Iqtishaduna, 10(1), 1–24.
Nurofik, N. (2013). Pengaruh sikap, norma subyektif, dan kontrol perilaku pada pengungkapan tanggung jawab sosial. Jurnal Akuntansi & Auditing Indonesia, 17(1), 43–56. https://doi.org/10.20885/jaai.vol17.iss1.art4
Prayoga, R. F., Setiawan, M., & Rohman, F. (2018). The effect of attitude, subjective norm, and behavioral control on decision repurchase intention via intent (a study on services company PT. Global Insight Utama Bali area). Management and Economics Journal (MEC-J), 2(3), 279–292. https://doi.org/10.18860/mec-j.v0i0.5318
Rosyidah, U. (2020). Kontribusi Motif dan Keyakinan Nasabah Pada Pemantapan Minta Berasuransi Syariah di Lombok. Iqtishaduna, 11(02), 1–17.
Suk, M., Kim, M., & Kim, W. (2020). The moderating role of subjective norms and self-congruence in customer purchase intentions in the LCC market: Do not tell me I am cheap. Research in Transportation Business and Management, November, 100595. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2020.100595
Sumadi, & Muslichah, I. (2017). Minat Konsumen Terhadap Asuransi Syariah Keluarga. Seminar Nasional & Call For Paper, FEB Unikama “Peningkatan Ketahanan Ekonomi Nasional Dalam Rangka Menghadapi Persaingan Globalâ€Malang, 382–399.
Sun, S., Law, R., & Schuckert, M. (2020). Mediating effects of attitude, subjective norms, and perceived behavioral control for mobile payment-based hotel reservations. International Journal of Hospitality Management, 84(July 2019), 102331. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.102331
Ulya, A. N., & Karneli, O. (2018). Pengaruh Diversifikasi dan Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan pada Toko Rabbani Cabang Pekanbar. JOM FISIP, 5(Edisi II Juli – Desember), 1–14.
Zayusman, R., & Riyaldi, M. H. (2019). Nasabah Memilih Asuransi Takaful Keluarga Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Islam, 1(2), 215–226.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.