ANALISIS RASIO SOLVABILITAS PADA RUMAH SAKIT UMUM HAJI MEDAN UNTUK MENILAI KINERJA KEUANGAN

Dini Azlina Pane, Kamilah Kamilah, Nurul Jannah

Abstract


This study aims to find out how the solvency of Haji Medan General Hospital is to assess financial performance. The research method uses financial report data for the 2018 and 2019 periods. This research uses a descriptive qualitative method by conducting interviews, documentation, and literature. I tested the data using the Debt to Assets Ratio and the Debt to Equity Ratio. In this study, researchers found that the financial performance of the Medan Hajj General Hospital based on the solvency ratio of the condition of the company's financial performance was not good because the results were far below the ratio standards of the financial industry.

Keywords: Financial Statements, Financial Performance

Full Text:

PDF

References


Afrillita, N. (2013). Analisis Swot Dalam Menentukan Strategi Pemasaran Sepeda Motor Pada Pt. Samekarindo Indah Di Samarinda. EJournal Administrasi Bisnis, 2013(1), 56–70.

Antariksa, Y. (2012). Strategi Penjualan dan Teknik Penjualan yang Efektif.

Assauri, S. (2002). Manajemen Pemasaran Konsep dan Strategi. Liberty.

Evira, N., Indah, A., Nasution, L., & Aisyah, S. (2022). Utilization of Yard Land Through Horticultural Agriculture in Increasing Farmers’ Income After the Covid-19 Pandemic in Cengkeh Turi Village, North Binjai District. Jurma : Jurnal Program Mahasiswa Kreatif, 6(2), 400–405.

Fahlevi, R, E., & Munawaroh, S. (2016). April 2016, volume 17 nomor 1. Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada Pt Indocitra Niaga Jaya Banjarmasin, 17(April), 43–52.

Febri Norenza, M., Inda, T., Rahma, F., Lathief, M., & Nasution, I. (n.d.). Strategi Pemasaran Pembiayaan Kepemilikan Rumah Bersubsidi Masa Pandemi Covid-19 Bank Sumut Cabang Syariah Sibolga. Scholar.Archive.Org, 4(2), 16–33.

Gitosudarmo, I. (2001). Manajemen Pemasaran. ANDI.

H, A. F., Sahputri, A., & Nurbaiti, N. (2021). ANALISIS PELUANG BISNIS DI MASA PANDEMI (Studi Kasus pada PT Unilever Indonesia Tbk). JAAKFE UNTAN (Jurnal Audit Dan Akuntansi Fakultas Ekonomi Universitas Tanjungpura), 10(2), 65–71.

Ikbar, Y. (2012). Metode Penelitian Sosial Kualitatif (Cetakan Ke). PT Refika Aditama.

Imsar. (2018). Analisis Strategi Pengembangan Usaha Ucok Durian Medan. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam UINSU.

Indri, A. M., & Ratnawati, S. (2020). Analisis SWOT Dalam Menentukan Strategi Pemasaran (Studi Kasus di Kantor Pos Kota Magelang 56100). JURNAL ILMU MANAJEMEN, 17(2), 58–70.

Kasmir. (2003). Manajemen Perbankan. PT Raja Grafindo Persada.

Kotler, P. (2000). Marketing Management: An Asian Perspective (Edisi Mile). Prentince Hall.

Mirayani, L. (2018). Analisis Penerapan Strategi Direct Selling Dan Dampaknya Terhadap Volume Penjualan Pada Pt. Karya Pak Oles Tokcer Di Desa Bengkel Tahun 2016. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 10(1), 126–135.

Rahman, A., Rahman, A., & Susanti, D. A. (2021). Marketing Dalam Perspektif Ekonomi Islam. Al-Muaddib : Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial Dan Keislaman, 6(2), 308–314.

Rangkuti, F. (2017). Analisis SWOT: Teknik Membedah Kasus Bisnis: Cara Perhitungan Bobot, Rating, dan OCAI (Cetakan Keduapuluh Tiga). PT Gramedia Pustaka.

Rembon, A. ., Mananeke, L. ., & Gunawan, E. . (2017). Pengaruh Word Of Mouth Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pt.Kangzen Kenko Indonesia Di Manado. Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 5(3), 4585–4594.

Roen, F. (2012). Teori dan Perilaku Organisasi Bisnis Penjualan Langsung (Dirrect Selling).

Safitri, D., & Syahriza, R. (2022). Analisis Swot Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Produk Asuransi Brilliance Hasanah Sejahtera Pada Pt. Sunlife Financial Syariah Cabang Kapten Jumhana. JOSR: Journal of Social Research, Vol.1 No.1, 163–172.

Salusu, J. (2006). Pengambilan Keputusan Strategik Untuk Organisasi Publik dan Organisasi Non Profit. Grasiondo.

Schnaars, S. P. (2001). Marketing Strategy: A Costumer-Driven Approach. The Free Pres.

Soedjas, T., & Aritejo, B. A. (2006). Merebut dan Mempertahankan Pelanggan: Kiat Medical Representative Meningkatkan Pasar Obat Ethical. ANDI.

Swastha DH, B., & Irawan. (2001). Manajemen Pemasaran Modern (Edisi Kedu). Liberty.

Syafitri, S. (2021). Penerapan Strategi Direct Selling Dalam Meningkatkan Minat Konsumen Pada Bisnis Madhising Pinrang (Etika Bisnis Islam). Undergraduate Thesis. IAIN Parepare

Umar, H. (2005). Strategic Management in Action. Gramedia Pustaka Utama.

Umar, H. (2008). Metode penelitian untuk skripsi dan tesis bisnis. Raja Grafindo Persada.

Wisnubroto, P., Yusuf, M., & Freitas, J. M. (2013). Strategi Pemasaran Guna Meningkatkan Volume Penjualan Dengan Pendekatan Technology Atlas Project Method. Jurnal Teknologi, 6(2), 161–168.

Zevi, I. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Pada Pt. Proderma Sukses Mandiri. Fakultas Ekonomi dan Bisnis UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.




DOI: http://dx.doi.org/10.29040/jie.v8i1.10514

Refbacks

  • There are currently no refbacks.