THE EFFECT OF BRAND IMAGE, PRODUCT QUALITY AND CONSUMER SATISFACTION ON CONSUMER LOYALTY (CASE STUDY OF BU WIDODO'S GUDEG RESTAURANT IN WIJILAN)

Authors

  • Putri Dwi Cahyani Faculty of Economics , Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa , Indonesia, Indonesia
  • Susanto Susanto Faculty of Economics , Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa , Indonesia, Indonesia
  • Nurullaila Nurullaila Faculty of Economics , Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa , Indonesia, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/ijebar.v5i3.3319

Abstract

This study aims to analyze: the effect of Brand Image, Product Quality and Consumer Satisfaction simultaneously and significantly on Consumer Loyalty, the influence of Brand Image partially on Consumer Loyalty, the influence of Product Quality partially on Consumer Loyalty, the effect of partial Consumer Satisfaction on Consumer Loyalty at the Gudeg Bu Widodo Restaurant in Wijilan Yogyakarta. This study uses primary data using a questionnaire method distributed to 100 respondents from consumers of Warung Gudeg Bu Widodo in Wijilan. This study used a questionnaire data collection method with non-probability sampling/nonrandom sampling technique. This research uses Data Quality Test, Multiple Regression Test, F Test, t Test, Coefficient of Determination Test (R²). The results of this study indicate that Brand Image, Product Quality and Consumer Satisfaction simultaneously have a positive and significant effect on Consumer Loyalty. Brand Image partially has a positive and significant effect on Consumer Loyalty. Product quality partially has a positive and significant effect on Consumer Loyalty. Consumer Satisfaction partially positive and significant effect on Consumer Loyalty. Keywords: Brand Image, Product Quality, Consumer Satisfaction, Consumer Loyalty.

References

Jefry, J. & Syaifullah, S. Pengaruh Kualitas Produk dan Brand Image Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Produk Sarimi di Kota Batam. Triangle (Journal Manag. Accounting, Econ. Bus. 1, 160–174 (2020).

NUGROHOHO, F. Y. PENGARUH CITRA MEREK DAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN (Studi Kasus Perilaku Konsumen Rumah Makan Gudeg Pawon Di Janturan Umbulharjo). 18 (2012).

Lutfiana, A. A. & Wijayanto, A. KONSUMEN SEBAGAI VARIABEL ANTARA TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN AIR MINUM MEREK AQUA ( Studi Pada Konsumen Aqua yang Berdomisili di Perumahan Puri Anjasmoro ) Banyaknya minuman kemasan mineral yang beredar di pasar saat ini menuntut AQUA terus memperbaiki ku. 1–12 (2016).

Ekonomika, F., Bisnis, D. A. N. & Diponegoro, U. Kepuasan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Word of Mouth Sebagai Variabel Intervening Pada Produk. (2014).

Irawan, D. & Japarianto, E. Analisa Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Melalui Kepuasan Sebagai Variabel Intervening Pada Pelanggan Restoran Por Kee Surabaya. J. Manaj. Pemasar. 1, 1–8 (2013).

Daya, P., Iklan, T., Citra, D. A. N., Terhadap, P. & Lapian, S. L. H. V. J. Pengaruh Daya Tarik Iklan Dan Citra Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Chitato Chips Pada Mahasiswa Feb Unsrat. J. EMBA J. Ris. Ekon. Manajemen, Bisnis dan Akunt. 6, (2018).

Dennisa, E. A., Santoso, S. B. & Manajemen, J. Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, dan Citra Merek terhadap Loyalitas Pelanggan melalui Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Intervening (Studi pada Klinik Kecantikan Cosmedic Semarang). Diponegoro J. Manag. 5, 1–13 (2016).

Hasna, A., Hidayat, D. W., M.Si, Nurseto, S. & M.AB, S. S. Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Konsumen Produk Body Splash Mustika Ratu Swalayan Ada Setiabudi). J. Ilmu Adm. Bisnis (2015).

Rimiyati, H. & Widodo, C. Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, Kepuasan Konsumen Terhadap Loyalitas Konsumen Merek Samsung Galaxy Series (Studi Pada Mahasiswa Universitas Muhammadiyah YOGYAKARTA). J. Manaj. Bisnis 5, 223–234 (2014). Ristyanadi, B. & Jayanti, Y. R. D. Pengaruh Citra Merek Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Konsumen. III, 664–671 (2018).

Sapitri, E., Sampurno, S. & Hayani, I. Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan. J. Mandiri Ilmu Pengetahuan, Seni, dan Teknol. 4, 231–240 (2020).

Setyo, Purnomo Edwin, “Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen ‘Best Autoworks,’†PERFORMA: Jurnal Manajemen dan Start-Up Bisnis, 1.6 (2017), 755–64.

Downloads

Published

2021-09-30

How to Cite

Cahyani, P. D., Susanto, S., & Nurullaila, N. (2021). THE EFFECT OF BRAND IMAGE, PRODUCT QUALITY AND CONSUMER SATISFACTION ON CONSUMER LOYALTY (CASE STUDY OF BU WIDODO’S GUDEG RESTAURANT IN WIJILAN). International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 5(3), 2452–2463. https://doi.org/10.29040/ijebar.v5i3.3319

Citation Check

Most read articles by the same author(s)