Menumbuhkan Urgensi pada Produk Hijau dalam Membangun Keberlanjutan Lingkungan
Abstract
Keywords: green products, sustainability, recycle, cooked Oil, Green Marketing, Green Behaviour
Full Text:
PDFReferences
Anastasia, F. 2018. Gambaran Perilaku Ibu Rumah Tangga terhadap Penggunaan Minyak Goreng Berulang Kali di Desa Serbelawan Kecamatan Dolok Batu Nanggar Kabupaten Simalungun Tahun 2017. Medan: Skripsi dFakultas Kesehatan Masyarakat, Universitas Sumatera Utara.
Arbuthnot, J. The roles of attitudinal and personality variables in the prediction of environmental behavior and knowledge. Environ. Behav. 1977, 9, 217–232
Azzahra, A. M., Ghoni, M. A., Rafi’Syaiim, S., Rizki, M., & Susanto, I. (2020). kajian dampak eksternaitas negatif limbah cair perusahaan pabrik tepung tapioka PT Gunung Sugih Sidokerto Lampung Tengah bagi Masyarakat Ditinjau dari Perspektif Ekonomi Islam.. Salam Islamic Economics Journal, 1(2).
Bhardwaj, A. K., Garg, A., Ram, S., Gajpal, Y., & Zheng, C. (2020). Research trends in green product for environment: A bibliometric perspective. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(22), 8469.
Chen, Y-S. The driver of green innovation and green image – Green core competence. Journal of Business Ethics, 2008. – Vol. 81. – pp. 531-543
Fabien Durif, Caroline Boivin and Charles Julien (2010). In Search of a Green Product Definition. Innovative Marketing , 6(1)
Hermiyadi Eka Nugraha, Asnita Frida Sebayang, and Noviani Noviani. (2019). Eksternalitas Industri Semen Di Desa Sirnaresmi Kecamatan Gunung Guruh Kabupaten Sukabumi.
Kapitan, B.O. 2013. Analisis Kandungan Asam Lemak Trans (Trans Fat) Dalam Minyak Bekas Penggorengan Jajanan Di Pinggir Jalan Kota Kupang, Jurnal Kimiaterapan 1 (1), 17-31
Kardos, M.; Gabor, M.R.; Cristache, N. (2019). Green marketing’s roles in sustainability and ecopreneurship. Case study: Green packaging’s impact on Romanian young consumers’ environmental responsibility. Sustainability, 11, 873
Luqman Nur Syaifudin. (2013). Pemanfaatan Limbah Sayur-Sayuran Untuk Pembuatan Kompos Dengan Penambahan Air Kelapa (Cocos Nucifera) Dan Ampas Teh Sebagai Pengganti Pupuk Kimia Pada Pertumbuhan Tanaman Semangka (Citrullus Vulgaris L). (Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2013).
Ottman, J.A.; Stafford, E.R.; Hartman, C.L. Avoiding green marketing myopia: Ways to improve consumer appeal for environmentally preferable products. Environment 2006, 48, 22–36
Siregar. (20 Januari, 2021). Industri Makanan Minuman Masih Jadi Andalan Di 2021. Warta Ekonomi. https://wartaekonomi.co.id/read323825/industri-makanan-minuman-masih-jadi-andalan-di-2021
Supraptini, S. (2002). Pengaruh limbah industri terhadap lingkungan di indonesia. Media Penelitian dan Pengembangan Kesehatan, 12(2).
Wee, Y.S., H. Quazi. Development and validation of critical factors of environmental management. IndustrialManagement and Data Systems, 2005. – 105. – pp. 96-114.
Wisnu Wardhana Arya. (2007). Dampak Pencemaran Lingkungan. Yogyakarta: CV. Andi Offset.World Commission on Environment and Development. Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future. 1987. Available online: http://www.un-documents.net/ourcommonfuture.pdf (diakses pada 10 Juni 2020)..
Refbacks
- There are currently no refbacks.