THE INFLUENCE OF ELECTRONIC SERVICE QUALITY ON CUSTOMER SATISFACTION WITH BRAND TRUST AS A MODERATING VARIABLE
Abstract
Keywords : Electronic Service Quality, Customer Satisfaction Brand Trust
Full Text:
PDFReferences
Ahmad Afan Zain. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Al-Maqashid: Journal of Economics and Islamic Business, 2(2), 47–54. https://doi.org/10.55352/maqashid.v2i2.269
Akoum, I. F. (2008). Globalization, growth, and poverty: the missing link. International Journal of Social Economics, 35(4), 226–238.
Aprileny, I., Imalia, I., & Emarawati, J. A. (2020). Pengaruh Harga, Fasilitas Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian. Ikraith Ekonomika, 4(3), 243–252. http://repository.stei.ac.id/id/eprint/2409
Ayaumi, R. S., & Komariah, N. S. (2021). Pengaruh Customer Experience Dan Trust Terhadap Minat Beli Ulang Layanan Pesan Antar Gofood Saat Pandemi Covid-19 Pada Generasi Z. Jurnal Ilmiah Manajemen Ubhara, 3(2), 181. https://doi.org/10.31599/jmu.v3i2.940
GEA STEPHANI. (2020). Pengaruh Customer Experience terhadap Minat Beli Ulang. E-Proceedings of Applied Science, 6(1), 30–36. https://openlibrarypublications.telkomuniversity.ac.id/index.php/appliedscience/article/view/11505
Ghozali, I. (2016). Aplikasi analisis multivariete dengan program (IBM. SPSS). Univrsitas Dipenogoro.
Hair. (2010). Multivariate Data analysis, Seventh Editions. New Jersey.
Handayani, S. L., & Syarifudin, A. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan, Harga Dan Relationship Marketing Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Layanan Transportasi Gojek. Jurnal Dimensi, 11(2), 298–313. https://doi.org/10.33373/dms.v11i2.4115
Hidayati, N. (2016). Pengaruh Kepuasan Kerja Dan Stres Kerja Terhadap Turnover Intentions Karyawan Bag. Eksis, 4(1), 9.
Keller, P. K. (2016). Marketing Managemen (I. Pearson Education (ed.). Pearson Education Limited.
Kotler, P. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran. Diterjemahankan oleh Bob Sabran. ed. 12 jd. 1. Erlangga.
Kotler, P. T. (2017). Manajemen pemasaran. Jilid IIEdisi Ketiga Belas.B. Sabran (Trans.). Erlangga.
Lauren, J. (2017). Pengaruh Kompensasi Dan Komitmen Organisasional Terhadap Turnover Intention Dengan Kepuasan Kerja Sebagai Variabel Mediasi Pada Karyawan. Agora, 5(1), 56858.
Lupiyoadi. (2014). Manajemen Pemasaran Jasa. Salemba Empat.
Nurhadi, A., Budiyanto, A., & Murtiyoko, H. (2022). Kualitas Layanan Elektronik: Suatu Tinjauan Literatur. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 5(3), 308. https://doi.org/10.32493/jpkpk.v5i3.19930
Parasuraman. (2005). E-S-QUAL A Multiple-Item Scale for Assesing Electronic Service Quality. Journal of Service Research, 7(10), 1–21.
Pranitasari, D., & Sidqi, A. N. (2021). Analisis Kepuasan Pelanggan Elektronik Shopee menggunakan Metode E-Service Quality dan Kartesius. Jurnal Akuntansi Dan Manajemen, 18(02), 12–31. https://doi.org/10.36406/jam.v18i02.438
Putri, A. A. (2019). Pengaruh Trust Dan Brand Image Pada Minat Pembelian Ulang Dalam Belanja Online Di Shopee. PROGRAM STUDI MANAJEMEN FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH SURAKARTA, 1(1), 23. http://eprints.ums.ac.id/id/eprint/77264
Rahmawati, P. (2023). Pengaruh Variasi Produk ... Jurnal Ilmu Manajemen, 3(1), 89–98.
Safitri, A. N. (2021). Pengaruh Brand Image, Persepsi Harga Dan Kualitas Layanan Terhadap Minat Beli Ulang Pada Lazada. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA), 1(1), 1–9. https://doi.org/10.37631/e-bisma.v0i0.212
Sarstedt, M., M. Ringle, C., Smith, D., Reams, R., & Hair Jr, J. F. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): A useful tool for family business researchers. Journal of Family Business Strategy, 5(1), 105–115.
Sinaga, O., Irianto, H., & Widiyanti, E. (2017). Menurut Hasan, WoM merupakan sebuah sanjungan, atau saran yang positif, komentar atau testimonial pelanggan seputar pengalaman pribadi mereka atas layanan jasa serta produk yang memengaruhi sebuah keputusan pembelinya atau perilaku pembelian mereka (Hasan. AGRISTA, 5(1), 79–88.
Sinollah, S., & Masruroh, M. (2019). PENGUKURAN KUALITAS PELAYANAN (Servqual – Parasuraman) DALAM MEMBENTUK KEPUASAN PELANGGAN SEHINGGA TERCIPTA LOYALITAS PELANGGAN. DIALEKTIKA : Jurnal Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 4(1), 45–64. https://doi.org/10.36636/dialektika.v4i1.285
Supriyanto, A. S. (2013). Role of Procedural Justice, Organization Commitment and Job Satisfaction on Job Performance: The Mediating Effects of Organizational Citizenship Behaviour. Journal of Business and Mangement, 8(15), 57–67.
Tjiptono, F. (2008). Service Management Mewujudkan Layanan Prima. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 14(2), 23.
Tjiptono, F. (2016a). Pemasaran Esensi dan Aplikasi Edisi satu. Andy Offset.
Tjiptono, F. (2016b). Service, Quality and satifactions. Andi Offset.
Voss. (2003). Rethinking paradigms of service: Service in a virtual environment. International Journal of Operations & Production Management, 23(1), 88.
Wiyata et al. (2020). Pengaruh Customer Experience , Ease of Use , Dan Customer Trust Terhadap Repurchase Intention Konsumen Situs Jual Beli. Manajemen Bisnis, 3(April), 11–21.
DOI: http://dx.doi.org/10.29040/jie.v8i2.12824
Refbacks
- There are currently no refbacks.