Optimizing The Role Of Sharia Banking In Supporting Halal Tourism In Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v10i1.12251Keywords:
Sharia Banking, Regulation, Halal Tourism.Abstract
References
Alamsyah, H. (2012). Perkembangan dan Prospek Perbankan Syariah Indonesia: Tantangan Dalam Menyonsong MEA 2015 (pp. 1-8). Jakarta: Ikatan Ahli Ekonomi Islam (IAEI).
Alsheran, B. A. (2010). Islamic Branding: A Conceptualization of Related Terms. Journal of Brand Management, 18(1), 34-49. doi: 10.1057.
Andreani. (2007). Experiental Marketing (Sebuah Pendekatan Pemasaran). Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(1), 1-7.
Arieffiandi, R. Y., Firdaus, M., & Sasongko, H. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Tingkat Kolektibilitas Pembiayaan Sektor UMKM (Studi Kasus: Bank Syariah XYZ Kantor Cabang Jakarta Barat). Jurnal Aplikasi Bisnis dan Manajemen, 2(3), 291-303. doi: 10.17538/JABM.2.3.291.
Ghani, A. (2012). Konasi Masyarakat Terhadap Penggunaan Arabic Terms dan Deskripsi Finance Scheme Dalam Pemasaran Produk Bank Syariah (Analisa Pada Masyarakat Kota Yogyakarta). Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia, 2(2), 155-166.
Ismaeel, M., & Blaim, K. (2012). Toward Applied Islamic Business Ethics: Responsible Halal Business. Journal of Management Development, 31(10), 1090-1100.
Isnandar, F. R., Firdaus, M., & Maulana, A. (2016). Strategi Peningkatan Aset PT BPR Syariah Harta Insan Karimah (HIK) Ciledug. Jurnal Aplikasi Bisnis dan Manajemen, 2(1), 12-22. doi: 10.17358/JABM.2.1.12.
Junaidi. (2015). Persepsi Masyarakat Untuk Memilih dan Tidak Memilih Bank Syariah. Jurnal Fokus Bisnis, 14(2), 1-13.
Kemenpar. (2015). Laporan Akhir Kajian Pengembangan Wisata Syariah from Kementerian Pariwisata.
Ma'arif, S., & Trisnawati, R. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Nasabah Bertransaksi di Bank Syariah. Surakarta: Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Miles, M. B., & Hubberman, M. (2009). Analisis Data Kualitatif: Buku Sumber Tentang Metode-Metode Baru. Jakarta: UI Press. Moeleong, L. J. (2007). Metodologi Penelitian Kualitatif Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Nengsih, N. (2015). Peran Perbankan Syariah Dalam Mengimplementasikan Keuangan Inklusif di Indonesia. Jurnal Etikonomi, 14(2), 221-240.
Okezone, E. (2017). Market Share Perbankan di Indonesia Hanya 5,3 Persen Di Malaysia Sudah 23,8 Persen. Keuangan Syariah. Retrieved 28 November 2017.
Priyanto, T., Fahmi, I., & Ismal, R. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pembiayaan Berbasis Bagi Hasil (Equity Financing) Pada Bank Syariah X. Jurnal Aplikasi Bisnis dan Manajemen, 2(3), 281-290. doi: 10.17358/JABM.2.3.281.
Putra, I. N. N. A. (2015). Riba dan Pembiayaan Dalam Konsep Hindu. Jurnal Keuangan dan Perbanakn, 19(3), 488-496.
Mukhtar Adinugroho, Riyan Sisiawan, and Zujajatul ‘Ilmi. 2022 “Manufacturer Behavior: In the Perspective of Islamic Economic and Conventional Economicsâ€. Journal of Islamic Civilization 4(1):91-99. http://journal2.unusa.ac.id/index.php/JIC.
Adinugroho, M., Herlambang, T., Hakiki, M., & Yudianto, F. (2023). The Role of The Sharia Supervisory Board In Sharia Banking In Indonesia. Islamic Banking : Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Perbankan Syariah, 9(1), 51-64. https://doi.org/10.36908/isbank.v9i1.790.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.