Pengaruh Promotion, Service Quality, and Customer Experience Terhadap Loyalitas Nasabah Pada Bank Syariah Indonesia Cabang Medan Pulo Brayan

Authors

  • Fadilla Fadilla Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/jiei.v10i2.13315

Keywords:

customer loyalty, customer service, promotion, service quality

Abstract

This study was conducted with the aim of analyzing the influence of promotions, service quality and customer experience on customer loyalty at BSI Medan Pulo Brayan Branch. The chosen method is “field researchâ€, which involves the use of a quantitative approach to the analysis. The results of the analysis show that the three variables have a positive and significant influence on customer loyalty. Promotions, service quality and customer experience are important factors in building customer loyalty. Banking institutions need to improve the quality of electronic-based services to increase customer satisfaction. Future research can compare Islamic and conventional banks, and involve samples from certain groups such as students. To better retain and attract customers, this research is important to help banks develop better marketing strategies and improve service quality.

References

Anggito, A. S.J. (2020). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Sukabumi: CV. Jejak Publisher.

Angkat, A.R., & Yanti, N. (2023). The Effectof Produc and Services Quality on Customers Satisfactions Loyalty Priority Saving Bank Sumut Syariah. JEMAK, 2(4), 244-251.

Armawan, I. (2023). Pengaruh Services Quality dan Kepuasan Konsumen pada Loyalitas Pelanggan KFC Balikpapan. IndoMathEdu Intellectual Journal, 3(4), 2805-2818.

Bella, S., Faizal, M., & Fadhilla, F. (2023). Pengaruh Promosi dan Kualitas Pelayanan pada Minat Menabung di BSI cabang Palembang Demang. JIMPA, 1(3), 124-145.

Bugis, W. S., & Anggraini, T. (2023). Pengaruh Tingkat Pengetahuan, Kualitas Pelayanan, Sosialisasi Produk serta Literasi Nasabah pada Eksistensi BSI di Tapanuli Tengah. JIEI, 9(1), 841-846.

Burhanudin, B. (2018). Pengaruh Harga dan Kualitas Layanan pada Kepuasan serta Loyalitas Nasabah Bank Sinarmas Duri Pulo Gambir Jakarta Pusat. Sosio e-kons, 9(10), 74-85.

Dewantari, F., Telagawati, N.W.L.S., & Widiyastini, N.M.A. (2024). Peran Kepuasan Pelanggan dalam Mediasi Kualitas Pelayanan serta Kepercayaan pada Loyalitas Nasabah BRI Kab.Buleleng. JMBI UNSRAT, 10(2), 161-174.

Fahira, A., Rahma, T.I.F., & Syahriza, R. (2022). Pengaruh e-servicequality terhadap e-satisfactions nasabah bank sumut syariah. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 14(1), 245-266.

Ikatan Bankir Indonesia. (2015). Strategi Bisnis Bank Syariah. Jakarta: PT.Gramedia Pustaka.

Iselmi, P. . (2023). Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan: Kualitas Layanan, Harga, Kualitas Produk, Dan Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Pelanggan BSI Mobile). (Doctoral Dissertation, Universitas Negeri Jakarta).

Maryamah, N., Widowati, M., & Fajria, R. N. (2023). Analisis Pengaruh Relationship Marketing, Kualitas Layanan, dan Penggunaan M-Banking Terhadap Loyalitas Nasabah PT Bank Syariah Indonesia (Studi Kasus pada Masyarakat di Kota Semarang). KEUNIS, 11(1), 58-72.

Masora, A., & Widiyanti, I. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Citra Perusahaan pada Kepuasan Konsumen dan Implikasinya pada Loyalitas Konsumen PT.Bank Syariah Mandiri cabang Thamrin Jakarta. Journal Management FE-UB, 8(2).

Oktariani, N. P., & Kusyana, D. N. B. (2024). Meningkatkan Loyalitas Nasabah dengan Service Excellen Dimediasi oleh Kepuasan Nasabah. Jurnal Manajemen, Kewirausahaan dan Pariwisata, 3(4), 330-342.

Pasi, K.U., Rahma, T.I.F., & Syahriza, R. (2023). Pengaruh Services Quality, Customers Trust, dan Customers Satisfactions pada Purchase Intention Dalam Personal Sellings Produk Asuransi Jiwa. Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 4(5), 3750-3766.

Prastiwi, A., Soemitra, A., & Dalimute, A.A. (2024). Strategyto Increases Market Share of BSI in North Sumatra Region. Jurnal Ilmiah Mizani, 8(1), 212-222.

Setiawan, N. B., Sunyoto, D., Wahyudi, D., & Nurwiyanta, N. (2023). Analisa Faktor-faktor Yang Memengaruhi Loyalitas Nasabah Bank Syari'ah dengan Mediasi Kepuasan Nasabah. Media Bina Ilmiah, 16(5), 1060-1075.

Subandi, S., Anggraini, T., & Harianto, B. (2023). Analysisof Oprational Standard and Procedure of Murabaha Financing in the Decline of NonPerforming Financing (Case Study PT.Bank Shariah Indonesia Branchof Servan Sukaramai). Jurnal Keuangan dan Perbankan, 1o(3), 156-165.

Sugiyono. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Syahriza, R., & Hariyanto, B. (2024). Analisa Faktor-faktor yang Memengaruhi Minat Mahasiswa dalam Memilah Berkarir di Perbankan Syari'ah. Journal Tabaru': Islamic Banking & Finance, 6(2), 15-32.

Wardani, N. K. (2023). Pengaruh Pengalaman Nasabah Dan Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Nasabah Mobile Banking Pada Bank Syariah Indonesia Kantor Cabang Pembantu Ponorogo Cokroaminoto. (Doctoral dissertation, IAIN Ponorogo).

Yanti, N. (2023). Implementasi Strategi Customer Servicedalam Meningkatkan Kepuasan serta Literasi Nasabah BSI cabang Stabat Kh Zainularifin. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam, 1(3), 194-207.

Yunus, H., Zulkarnain, Z., & Jahrizal, J. (2023). Kepuasan Nasabah Memediasi Pengaruh Digital Banking ServiceQuality, Kepercayaan serta Inovasi Perbankan pada Loyalitas Pada Bank Riau Kepri Syariah Cabang Pekanbaru. Jurnal Daya Saing, 9(1), 112-121.

Downloads

Published

15-07-2024

How to Cite

Fadilla, F. (2024). Pengaruh Promotion, Service Quality, and Customer Experience Terhadap Loyalitas Nasabah Pada Bank Syariah Indonesia Cabang Medan Pulo Brayan. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 10(2), 1514–1523. https://doi.org/10.29040/jiei.v10i2.13315

Citation Check

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.