Strategi Pemasaran Islami Dalam Meningkatkan Pendapatan Toko Kue Awana Cupcake Pandan Jaya Kecamatan Geragai

Siti Rahma, M Arif Musthofa, Siti Fatimah

Abstract


The problems in this study are: First, How is the Islamic Marketing Strategy in Increasing Awana Cupcake Revenue. Second, What are the obstacles faced by Awana Cupcake in increasing revenue. This type of research is using qualitative research with a descriptive approach. The type of data collected in this study consists of primary data and secondary data. This research was conducted at Awana Cupcake Pandan Jaya, Geragai District. Data collection techniques are carried out through observation and interviews as well as documentation methods that have to do with the title. The data analysis technique used is qualitative and descriptive analysis. Based on the results of the discussion and analysis, the conclusions are obtained: first, How the marketing strategy in increasing Awana Cupcake's income is focused on its products, where the products offered by Awana Cupcake cake shops are in demand by many people. Second, What are the obstacles faced by awana cupcake in increasing the revenue of awana cupcake cake shop, the solution is to create a distinctive characteristic unit and different flavors and affordable prices.

Keywords


Marketing Strategy, Islam, Profit.

Full Text:

PDF

References


Bambang S, Analisis Laporan Keuangan, (Jakarta:LP3ES,1994)

Devi, E. K., Ma'ani, B., & Wahab, H. A. (2023). Strategi Pemasaran Layanan Jasa Mobile Banking Bank 9 Jambi Syariah Kantor Cabang Muara Sabak. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 9(2), 2187-2196.

Kadarsih, S., Musthofa, M. A., & Lukito, H. (2021). Implementasi Model Timbangan Pada Praktik Jual Beli Pinang Dalam Perspektif Islam. Al-Mubin: Islamic Scientific Journal, 4(1), 55-62.

Klaus Krippen, Analisis isı, (Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 1995)

Fatimah, S., Devi, E. K., Wandi, W., Mun'amah, A. N., & Sarwono, S. (2024). TINGKAT SOSIALISASI DAN PEMAHAMAN MASYARAKAT TANI KELAPA SAWIT DALAM MENUNAIKAN ZAKAT MAL DI KABUPATEN TANJUNG JABUNG TIMUR. Al-Mabsut: Jurnal Studi Islam dan Sosial, 18(2), 345-352.

Ismail, M. S., & Musthofa, M. A. (2024). Eksistensi Religius dan Tantangan Zaman Tradisi Mandi Penimbul Dalam Ritual Pengobatan pada Masyarakat Mendahara, Kabupaten Tanjung Jabung Timur, Provinsi Jambi. NUR EL-ISLAM: Jurnal Pendidikan dan Sosial Keagamaan, 11(1), 163-176.

Lisa Andriani, “Strategi Pemasaran Usaha Tahu/Tempe Dalam Meningkatkan Pendapatan Masyarakat Desa Sukamaju Kecamatan Sukamaju Kabupaten Luwu Utara” Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam, 2019.

Lutfi Amir, “Analisis Strategi Pemasaran Dan Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Swalayan Ismart Ponorogo”, Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Institut Agama Islam Negeri Ponorogo 2021.

Musthofa, M. A., & Ali, H. (2021). Faktor yang mempengaruhi berpikir kritis dalam pendidikan Islam di Indonesia: Kesisteman, tradisi, budaya. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 1-19.

Musthofa, M. A., Yamin, M., & Badarussyamsi, B. (2023). Implementation of the Kullīyat al-Mu ‘allimīn Al-Islāmīyah Curriculum in Improving the Quality of Graduates in Islamic Boarding School. Journal of Educational Research, 2(2), 365-376.

Mustofa, M. A. (2023). Upaya Petani Sawit Dalam Meningkatkan Perekonomian Berdasarkan Perspektif Ekonomi Islam Di Desa Sungai Sayang. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 9(3), 3257-3266.

Nurjali, N., Nisak, S. K., Wulandari, T., & Mun'amah, A. N. (2023). Implementation of Democratic Character Values Through Integrative Learning for Madrasah Ibtidaiyah Students. MODELING: Jurnal Program Studi PGMI, 10(4), 863-873.

Notoatmojo, Penelitian Kualitatif. Dasar dan Aplikasi, (Malang: Yayasan Asah, Asih Asuh (YA3), 1991)

Ruwaidah, R., Musthofa, M. A., & Yatima, K. (2021). Arisan Uang Dalam Menambah Kesejahteraan Keluarga Menurut Perspektif Ekonomi Islam (Studi Kasus Di Desa Pandan Lagan Kecamatan Geragai). Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 3(2), 180-187.

Sari, Y. E., Musthofa, M. A., & Mutiara, D. (2021). Implementasi Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Daya Saing Bank Muamalat Indonesia Kantor Cabang Kota Jambi. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(2), 212-218.

Setiawati, L., Musthofa, M. A., & Daud, D. (2021). Analisis Kelayakan Usaha Air Mineral Isi Ulang Aser Water Dalam Pandangan Ekonomi Islam Di Desa Pandan Lagan Kecamatan Geragain. Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 3(1), 79-84.

Sugiono, Memahami Penelitian Kulitatif (Bandung: Alfabeta, 2005)

Suharsimi Arikunto, Manajemen Penelitian, Cet. XII, (Jakarta: Rineka Cipta, 2002)

Wahyu Nurjannah, “Strategi Meningkatkan Pendapatan Usaha Kue Toko Shinta Bakery Melalui Marketing Mix Dalam Masa Pandemi Di Randublatung Kabupaten Blora”, Universitas PGRI Semarang, 2022.

Wandi, H., Mustofa, M. A., & Sapjeriani, S. (2021). Penyaluran Zakat Produktif Baznas Kabupaten Tanjung Jabung Timur Dalam Pemberdayaan Mustahik (Studi Kasus Kecamatan Sadu). Jurnal Asy-Syukriyyah, 22(1), 1-16.

Wandi, W., Musthofa, M. A., & Ningsih, R. (2020). Tinjauan Prinsip-Prinsip Ekonomi Islam dalam Praktik Memasarkan Ikan Asin (Studi Kasus di Desa Lambur Luar Kecamatan Muara Sabak Timur). JES (Jurnal Ekonomi Syariah), 5(2).

Widia Resti Ayu, “Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Toko Bag Corner Ponorogo”, Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Institut Agama Islam Negeri Ponorogo, 2020.

Yulianti, D., Musthofa, M. A., & Yatima, K. (2021). Analisis Peran Pasar Tradisional Terhadap Peningkatan Ekonomi Masyarakat Desa Lagan Tengah Kecamatan Geragai. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 65-76.




DOI: http://dx.doi.org/10.29040/jiei.v10i3.14688

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, ISSN 2477-6157 l E-ISSN 2579-6534

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

web analytics

situs toto