The Relationship between Halal Status Knowledge and the Korean Food Products Purchasing Practices in DIY’s Muslim Society
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v9i1.6806Keywords:
Korean Food Products, Halal Knowledge, Purchasing Practice, Halal FoodAbstract
References
ANGRIYANI, A. M. (2020). Perlindungan Hukum Terhadap Konsumen Muslim Dari Produk Pangan Yang Tidak Berlabel Halal Dalam Perspektif Hukum Positif Yang Terkait Di Indonesia Dan Di Korea. Dialogia Iuridica: Jurnal Hukum Bisnis Dan Investasi, 12(1), 049–063. https://doi.org/10.28932/di.v12i1.2987
Astuti, Y., & Asih, D. (2021). Country of Origin, Religiosity and Halal Awareness: A Case Study of Purchase Intention of Korean Food. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 0413–0421. https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no4.0413
Cindrakasih, R. R. (2021). Dinamika Globalisasi Budaya Korea di Indonesia dan Pola Konsumsi Remaja “Korean Wave†di Media Sosial Instagram. Jurnal Public Relations-JPR, 2(1), 17–28.
Fatina, et l. (2021). Bagaimana Peran Negara Asal, Kualitas Produk dan Citra Merek Mempengaruhi Keputusan Pembelian Kosmetik Korea? 2(3), 6.
Fella, S., & Sair, A. (2020). “ Menjadi Korea â€: Bagi Remaja Di Surabaya. Journal of Urban Sociology, 3(2), 8–17. https://journal.uwks.ac.id/index.php/sosiologi/article/view/1232/940
Jeong, J., & Min Choi, Y. (2019). ì¸ë„네시아 소비ìžì˜ 한êµì‹í’ˆ 구매ì˜ë„ ì˜í–¥ìš”ì¸ ë¶„ì„ Factors Influencing Indonesian Consumers’ Intention to Purchase Korean Food. J. Korean Soc. Food Cult, 34(5), 543–552. https://doi.org/10.7318/KJFC/2019.34.5.543
Khadijah, S., & Wulandari, O. A. (2020). Islamic Branding Restoran Korea Terhadap Minat Beli Konsumen. Jurnal Makna, 6(2252), 58–66. http://www.tjyybjb.ac.cn/CN/article/downloadArticleFile.do?attachType=PDF&id=9987
Lupitasari, S., Nurlaela, L., & Miranti, M. G. (2020). PENGARUH KOREAN WAVE DAN MAKANAN KOREA TERHADAP MINAT MAKAN HIDANGAN KOREA PADA MASYARAKAT KOTA MADIUN. x(x).
Mohd Amin, A. ‘Uyuna, Zakaria, Z., & Abdul Rahim, A. (2020). Halal Certification of Korean Food in Malaysia: The Challenges and Steps Ahead. The Journal of Muamalat and Islamic Finance Research, March 2021, 61–74. https://doi.org/10.33102/jmifr.v17i2.294
Mutiara, I., & Syahputra. (2018). Pengaruh Pengetahuan Produk dan Produk Halal Terhadap Keputusan Kembelian pada Produk Kecantikan Korea. Jurnal Indonesia Membangun, 17(2), 153–154.
Noh, J. (2020). Korean Halal SMEs Strategy Shift under the COVID19 Pandemic. www.kihi.or.kr
Nugraha, R., Mawardi, M. kholid, & Bafadhal, A. S. (2017). Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Minat Beli Konsumen (Survei Pada Mahasiswa Muslim Konsumen Mie Samyang Berlogo Halal Korean Muslim Federation Di Kota Malang). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 50(5), 113–120.
Putri, K. A., Amirudin, A., & Purnomo, M. H. (2019). Korean Wave dalam Fanatisme dan Konstruksi Gaya Hidup Generasi Z. Nusa: Jurnal Ilmu Bahasa Dan Sastra, 14(1), 125. https://doi.org/10.14710/nusa.14.1.125-135
Qoniah, R. (2022). Tantangan dan Strategi Peningkatan Ekspor Produk Halal Indonesia di Pasar Global. Halal Research Journal, 2(1), 52–63. https://doi.org/10.12962/j22759970.v2i1.246
Ramadhani, K., Widyaningrum, R., Khofifah, H., & Putri, S. N. (2022). Food Safety and Halal Issues in Food Aggregator Applications : “ A Consumer ’ s Point of View .†8(01), 21–27.
Rimayanti, R., & Noor, F. (2020). Halal Awareness: Peran Ijtihad sebagai Upaya Meningkatkan Kesadaran Akan Produk Halal bagi Muslim Milenial. Proceeding Antasari International …. http://jurnal.uin-antasari.ac.id/index.php/proceeding/article/view/3729%0Ahttps://jurnal.uin-antasari.ac.id/index.php/proceeding/article/download/3729/2169
Setiawan, H. (2021). Pengaruh Sikap Individu terhadap Budaya Korea pada Keputusan Pembelian Minat Beli terhadap Produk Merek Kosmetik Korea sebagai Pemediasi. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah), 4(2), 1147–1154. https://doi.org/10.36778/jesya.v4i2.393
Sitompul, S. (2021). Pengaruh Pengetahuan Label Halal dan Kesadaran Merek terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik melalui Rekomendasi Kelompok Sebagai Variabel Moderating. Shar-E: Jurnal Kajian Ekonomi Hukum Syariah, 7(1), 51–64.
Vristiyana, V. M. (2019). Pengaruh religiusitas dan pengetahuan produk halal terhadap penilaian produk halal dan minat pembelian produk halal. Ekobis, 20(1), 85–100.
Widyaningrum, R., Ramadhani, K., Khofifah, H., & Putri, S. N. (2021). Risiko dan Peluang Industri Makanan Rumah Tangga dengan Sistem On-Line dalam Masa Pandemi Covid-19 di DIY. Journal of Food and Culinary, 4(1), 13. https://doi.org/10.12928/jfc.v4i1.4123
Wijoyo, H., Indrawan, I., Cahyono, Y., Handoko, A. L., & Santamako, R. (2020). (Pdf) Generasi Z & Revolusi Industri 4.0. In Pena Persada (Issue August). https://www.researchgate.net/publication/343416519_GENERASI_Z_REVOLUSI_INDUSTRI_40
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.