Strategi Branding Dalam Meningkatkan Kepercayaan Masyarakat Terhadap Madrasah Tsanawiyah Negeri
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v7i2.2649Keywords:
branding strategy, public trust, MTsNAbstract
References
Baeva, D. Y. (2011). Strong Brands How Brand Strategy and Brand Communication Contribute to Build Brand Equity. Universidade De Coimbra.
Bruckmann, S., & Carvalho, T. (2018). Understanding change in higher education: An archetypal approach. Higher Education, 76(4), 629-647.
Cheng, A., Trivitt, J., & Wolf, P. J. (2015). School Choice and the Branding of Milwaukee Private Schools. Journal of EDRE Working Paper, (04).
Clifton, R., Simmons, J., & et, a. (2003). Brands and Branding. London: Profile Book. Cropley, A. (2019). Introduction to Qualitative Research Methods. Riga, Latvia: ZinÄtne. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.3095.6888
Drummond, G., Ensor, J., & Ashford, R. (2008). Strategic Marketing Planing and Control. New York: Elsevier.
Dwiyama, F. (2019). Brand Image: Upaya Memasarkan Pendidikan Bagi Lembaga Yang Kurang Mampu Bersaing. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(2), 880-891. https://doi.org/10.35673/ajmpi.v9i2.424
Fradito, A. (2016). Strategi pemasaran pendidikan dalam meningkatkan citra Lembaga Pendidikan Islam: Studi Multikasus di SDI Surya Buana dan MIN Malang 2 (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim).
Heding , T., Knutdzen, C. F., & Bjerre, M. (2009). Brand Management Research, theory and practice. New York: Routledge.
Högström, C., Gustafsson, A., & Tronvoll, B. (2015). Strategic Brand Management: Archetypes for Managing Brands Through Paradoxes .Journal of Business Research, 68(2), 391–404. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.06.009
Kotler P. (2002). Manajemen Pemasaran Edisi Milenium. Jakarta : PT. Prehellindo.
Kotler, P., & Pfoertsch, W. (2006). B2B Brand Management with the Cooperation of Ines Michi. New York : Springer Berlin.
Lahir, S., Ma’ruf, M. H., & Tho’in, M. (2017). Peningkatan Prestasi Belajar Melalui Model Pembelajaran Yang Tepat Pada Sekolah Dasar Sampai Perguruan Tinggi. Jurnal Ilmiah Edunomika, 1(01).
Levitt. 1983. The Marketing Imagenation. London: The Free Press.
Mark, M., & Pearson, C. S. (2001). The Hero and The Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes. New York: McGraw-Hill. https://doi.org/10.1036/007138118X
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1992). Analisis Data Kualitatif. (T. R. Rohidi, Ed.). Jakarta: UI-Press.
Moleong, Lexy J. (2013). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya. Mulyasa, E. 2003. Menjadi Kepala Sekolah Profesional dalam Konteks Menyukseskan MBS dan KBK. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Mundiri, A. (2016). Strategi Lembaga Pendidikan Islam Dalam Membangun Branding Image. Jurnal Pendidikan Pedagogik, 3(2).
Nashar. (2013). Dasar-dasar Manajemen. Pamekasan: STAIN Pamekasan.
Nastain, Muhamad. (2017). Branding Dan Eksistensi Produk (Kajian Teoritik Konsep Branding Dan Tantangan Eksistensi Produk). Channel. 5, (1), 14-26.
Oktaviani, Femi. Dkk. (2018) Penguatan Produk UMKM “Calief†Melalui Strategi Branding Komunikasi. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat. 1 (2), 348-354.
Qomar, M. (2007). Manajemen Pendidikan Islam. Malang: Erlangga.
Rahman, M., RodrÃguez-Serrano, M. Ã., & Lambkin, M. (2018). Brand Management Efficiency and Firm Value: An Integrated Resource Based and Signalling Theory Perspective .Industrial Marketing Management, 72(July 2017), 112–126.
Rizkiyah, R., Istikomah, I., & Nurdiyansyah, N. (2020). Strategies to Build a Branding School in Efforts to Improve the Competitiveness of Islamic Education Institutions: In Strategi Membangun Branding School dalam Upaya Meningkatkan Daya Saing Lembaga Pendidik.
Roberts, C. (2010). Exploring Brand Personality through Archetypes. East Tennessee State University.
Roziqin, Z., & Rozaq, H. (2018). Menggagas Competitive Advantage Melalui Branding Image Di Madrasah Aliyah Nurul Jadid Paiton Probolinggo. Jurnal Ilmiah Didaktika, 18(2).
Rumelt , R. P. (2011). Good Strategy/ Bad Strategy The Difference Why It Matters. London : Profile Books.
Sadat, M Andi. 2009. Brand Belief: Strategi Membangun Merek Berbasis Keyaninan. Jakarta: Salemba Empat.
Schein, E. H. (2008). Organizational Culture and Leadership. San Fransisco: Jossey-Bass.
Sholihah, T. (2018). Strategi Manajemen Humas Dalam Menciptakan School Branding Pada Sekolah Islam Terpadu. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam (JMPI), 3(2).
Tjiptpno, F. (2012). Pemasaran Strategik: Edisi 2.Yogyakarta: Penerbit Andi.
Tjiptono, F. (2005). Brand Management & Strategy. Yogyakarta: Penerbit Andi. Undang-Undang Merek Tahun 2001 (situs Direktorat HAKI/ www.dgip.go.id)
Wijaya, D. (2008). Pemasaran jasa pendidikan sebagai upaya untuk meningkatkan daya saing sekolah. Jurnal Pendidikan Penabur, 11(7).
Wibowo, Ahmad Elly. 2018. Strategi Membangun Brand Image Dalam Meningkatakan Daya Saing Lembaga Pendidikan Man 2 Ponorogo. Tesis. Manajemen Pendidikan Islam IAIN Ponorogo.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.