Strategi Personal Selling di BMT UGT Nusantara Cabang Pembantu Mumbulsari Jember
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v8i3.5355Keywords:
Personal Selling, Constraints, BMT MemberAbstract
References
Abiziem & Bako. (2019). Effective Personal Selling Strategies As Panacea To Customer Retention In Access Bank PLC, Ilaro, Ogun State. National Conference of Wited, Ilaro Chapter, 84-95
Adi, K & Yunita, A. (2019). Penerapan Personal Selling Pada Strategi Penjualan Motor Honda Di CV.Sumber Mas Motor Ambulu. Majalah Ilmiah Dian Ilmu, Vol.19 No.1, 53-59
Alma, B. (2016). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta
Daryanto. (2008). Manajemen Pemasaran. Bandung: PT. Sarana Tutorial Nurani Sejahtera
Firmansyah, Fani. (2012). Personal Selling Dalam Perspektif Islam. ejournal uin-malang. 1-10
Firmansyah, F & Nailiyah, A. (2013). Penerapan Personal Selling Dalam Memasarkan Produk Pembiayaan Murabahah Pada PT.Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Mitra Harmoni Kota Malang. Modernisasi, Vol.9 No.3, 202-218
https://knks.go.id, diakses 10 Februari 2022, dari https://knks.go.id/isuutama/8/sharing-platform-keuangan-mikro-syariah-berbasis-baitul-maal-wat-tamwil-bmt
Kusniadji, S. (2017). Kontribusi Penggunaan Personal Selling Dalam Kegiatan Komunikasi Pemasaran Pada Era Pemasaran Masa Kini. Jurnal Komunikasi, 9 (2), 176-183
Kotler, Philip & Amstrong. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran Jilid I. Jakarta: Erlangga
Moleong J, Lexy. (2017). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung : PT. Remaja Rosdakarya
Pembi, S., Fudamu & Udamu, I. (2017). Impact Of Sales Promotion Strategies On Organizational Performance In Nigeria. European Journal of Research and Reflection in Management Sciences, 5 (4), 31-42
Rosi, Fathur. (2018). Strategi Segmentasi Pasar Sebagai Upaya Peningkatan Jumlah Nasabah Di BMT UGT Sidogiri Cabang Pembantu Mumbulsari Jember. Skripsi (tidak dipublikasikan). Jember (ID) : IAIN Jember
Swastha, Basu. (1984). Azas-Azas Marketing. Yogyakarta: Liberty
Tjiptono,F. (1997). Strategi Pemasaran. Yogyakarta : Penerbit ANDI
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.