LOYALITAS PELANGGAN EMINA COSMETICS DITINJAU DARI BRAND TRUST, BRAND IMAGE, DAN KUALITAS PRODUK (STUDI PADA EMINA GIRL GANG AMBASSADOR)

Peni Febrianita Meliana, Sarsono Sarsono, Raisa Aribatul Hamidah

Abstract


This research seeks to assess (1) how Brand Trust effects customer loyalty of Emina Cosmetics products to the Emina Girl Gang Ambassador, (2) how Brand Image influences customer loyalty of Emina Cosmetics products to the Emina Girl Gang Ambassador, (3) how Product Quality influences customer loyalty Emina Cosmetics products to the Emina Girl Gang Ambassador. A quantitative descriptive design was used for this research. The population was taken from Emina Girl Gang Ambassador batch 6, with a Sampel size of 75 respondents. A questionnaire is used in this study, with statistical methods for data analysis such as Coefficient of Determination, multiple linearoregression, t test, and F test. The results indicate that Brand Trust exerts a positive and significant impact on customer Loyalty to Emina Girl Gang Ambassador. Product quality has a positive and significant effect on customer loyalty to Emina Girl Gang Ambassador.

Keywords : CustomerQLoyalty, Brand Trust, Brand Image, Product Quality.

Full Text:

PDF

References


Alamsyah, I., & Budiarti, A. (2022). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk, Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Lokal Compass. Urnal Ilmu Dan Riset Manajemene, 11(11), 1–14.

Anindya, R. (2020). “SAMI REMEN” (Vol. 2, Issue 2).

Apriliani, R. A. E. (2019). Pengaruh Brand Trust, Brand Equity dan Brand Image Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi Pada Pelanggan Teh Botol Sosro di Wonosobo). Jurnal Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat UNSIQ, 6(2), 112–121. https://doi.org/10.32699/ppkm.v6i2.687

Astri Nurhidayah, Yuliniar, D. C. P. (2021). Pengaruh Brand Image dan Brand Trust Terhadap Loyalitas Pelanggan Menggunakan E-Wallet Gopay. Business Management, Economic, and Accounting National Seminar, 2(1), 942–955.

Dachi, A. (2020). Inovasi Produk terhadap Keputusan Pembelian dan dampaknya terhadap loyalitas pelanggan : Studi Pengguna Mobil Toyota Calya di Kota Bogor dan Bekasi. JSHP : Jurnal Sosial Humaniora Dan Pendidikan, 4(2), 120–129. https://doi.org/10.32487/jshp.v4i2.843

Dam, S. M., & Dam, T. C. (2021). Relationships between Service Quality , Brand Image , Customer Satisfaction , and Customer Loyalty. 8(3), 585–593. https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no3.0585

Fadilla, I., Wardana, B., Astutiningsih, E., Islam, U., Sayyid, N., & Tulungagung, A. R. (2022). Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan (Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Moderating) Perspektif Ekonomi Islam. Ivan Fadilla Budi Wardana1*), Sri Eka Astutiningsih2, 8(03), 2626–2640.

Farida, N. N. (2019). Pengaruh Celebrity Endorser, Brand Image Dan Brand Trust Terhadap Keputusan Pembelian Pada Geprek Bensu Cabang Jember.

Hikam, A., Arifin, R., & ABS, M. K. (2022). Pengaruh Social Media Marketing, Brand Awareness, Brand Image Dan Brand Trust Terhadap Loyalitas Pelanggan Ultras Malang. E-JRM: E-Jurnal Riset Managemen, 11(22), 30–40.

I GstNgr Arya WigunaMaha Diputra, & Ni NyomanKerti Yasa. (2021). The Influence of Product Quality, Brand Image, Brand Trust on Customer Satisfaction and Loyalty. American International Journal of Business Management (AIJBM), 4(01). https://doi.org/10.46799/jsa.v4i2.849

Kristianto, A. D., & Wahyudi, T. A. (2019). Pengaruh citra merek, persepsi kualitas produk dan persepsi harga pada kepuasan pelanggan serta dampaknya terhadap loyalitas pelanggan. Jurnal Manajemen Strategi Dan Aplikasi Bisnis, 2(2), 117–126. https://doi.org/10.36407/jmsab.v2i2.74

Lina, R. (2022). Improving Product Quality and Satisfaction as Fundamental Strategies in Strengthening Customer Loyalty. 2(1), 19–26.

Marlius, D., & Anwar, F. (2023). Pengaruh Brand Image, Brand Trust dan Company Reputation Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Pundi, 7(2), 185. https://doi.org/10.31575/jp.v7i2.476

Maulidya, N., Kosim, A. M., Devi, A., Etika, P., & Dan, B. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Fasilitas Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan. XX(Xx), 1–5.

Mertha, Agung, E. (2022). Ketatnya persaingan bisnis yang terjadi menuntut pengusaha pada sektor pariwisata harus mempertahankan loyalitas pelanggan demi keberlangsungan usahanya. Keberadaan wisata memunculkan potensi usaha bisnis yang sangat terbuka bagi seluruh pihak di Bali. Sa. Jurnal Manajemen, 11(3), 569–589.

Rahmawati, N., & Hasan, I. (2023). Pengaruh Brand Trust dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Produk Azarine yang Dimediasi oleh Kepuasan Konsumen. Syarikat: Jurnal Rumpun Ekonomi Syariah, 6(1), 207–220. https://journal.uir.ac.id/index.php/syarikat/article/view/12922

Ristanti, A., & Iriani, S. S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Nature Republic di Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen, 8(3), 1026. https://doi.org/10.26740/jim.v8n3.p1026-1037

Sari, D. D., Nilowardono, S., & Wulandari, A. (2019). the Effect of Brand Image and Brand Trust on Customer Loyalty in the Camel Brand Active Shoes At Sogo Tunjungan Plaza Iv Surabaya. Journal of World Conference (JWC), 1(2), 221–224. https://doi.org/10.29138/prd.v1i2.158

Sari, D. I. (2023). Pengaruh Brand Image, Harga dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan McDonald’s Jakarta Timur. Jurnal EMT KITA, 7(4), 896–905. https://doi.org/10.35870/emt.v7i4.1501

Sari, M. (2021). Pengaruh Brand Image Dan Brand Trust Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Otomotif Putra Jaya Labuhanbatu Selatan. Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 1(3), 430–439.

Trihudiyatmanto, M. . (2021). Membangun Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Yang Dipengaruhi Oleh Kualitas Produk, Brand Image Dan Experiential Marketing. EKOBIS : Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akuntansi, 9(1), 61–73. https://doi.org/10.36596/ekobis.v9i1.487




DOI: http://dx.doi.org/10.29040/jie.v8i3.14760

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


btn4d

ada777

klik-4d.com