KEPUTUSAN PEMBELIAN DITINJAU DARI CITRA MEREK, GAYA HIDUP, DAN KERAGAMAN PRODUK MEREK HANASUI DI SUKOHARJO

Authors

  • Alifia Dhea Nur Insani Fakultas Ekonomi, Universitas Islam Batik Surakarta, Indonesia
  • Sudarwati Sudarwati Fakultas Ekonomi, Universitas Islam Batik Surakarta, Indonesia
  • Fithri Setya Marwati Fakultas Ekonomi, Universitas Islam Batik Surakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v7i2.10294

Abstract

This research aimed to evaluate how factors like as brand image, lifestyle, and product diversity influence consumers’ decision to purchase Hanasui cosmetic in Sukoharjo. A quantitative strategy has been used in its research. The population used 636 customers of one of the agents in Sukoharjo, and the sampel size is set at 100 customers thanks to a non-probability, purposive sampling technique. In Sukoharjo, the variables of brand image, lifestyle, and product diversity all had a positive influence in purchase decision of Hanasui brand cosmetic items, and this influence is statistically significant as well. The modified R-Square value showed that 70,4%, which suggest that factors such as brand image, lifestyle, and product diversity play a role in the decision of whether or not to purchase Hanasui product in Sukoharjo. Another factors that are not include in this study was influenced 29,6%. Keywords : Brand Image, Lifestyle, Product Diversity, Purchasing Decisions

References

Alma. (2018). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta, Bandung.

Apriani, S., & Bahrun, K. (2021). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Maskara Maybelline. Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis (Jmmib), 14–25.

Ardianti, D. A., Aprileny, I., & Emarawati, J. A. (2020). Pengaruh Citra Merek, Keragaman Produk, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Ayam Tulang Lunak Hayam Wuruk Cabang Jakarta Selatan. Ikra-Ith Ekonomika, 3(3), 55–63.

Badarudin, N., Tumbuan, W. J. F. A., & Ogi, I. W. J. (2021). Pengaruh Keragaman Produk, Lokasi, Suasana Toko, dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen di Paragon Mart Kabupaten Kepulauan Sangihe. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 9(3), 313–322.

Darojat, T. A. (2020). Effect of Product Quality, Brand Image And Life Style Against Buying Decision. Journal of Management Science (JMAS), 3(2), 2684–9747. https://iocscience.org/ejournal/index.php/JMAS

Firmansyah, A. (2019). Perilaku Konsumen (Sikap dan Pemasaran). CV. Qiara Media Semarang.

Herawati, Prajanti, S. D. W., & Kardoyo. (2019). Predicted Purchasing Decisions from Lifestyle , Product Quality and Price Through Purchase Motivation. Journal of Economic Education, 8(1), 1–11.

Kotler, P., & K.L.Keller. (2016). Manajemen Pemasaran Edisi 13, Jilid 1. Erlangga, Jakarta.

Maharani, I. S. (2021). Pengaruh Gaya Hidup, Label Halal, Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Masyarakat Kecamatan Bilah Hilir. Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 1(2), 298–310.

Rachmawati, K. D., & Patrikha, F. D. (2021). Pengaruh Keragaman Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Di Pesen Kopi Kota Bojonegoro Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Ekonomi: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi, Dan Ilmu Sosial, 15(2), 182–189.

Rozi, I. A., & Khuzaini. (2021). Pengaruh Harga Keragaman Produk, Kualitas Pelayanan dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Di Marketplace Shopee. Jurnal Ilmu Dan Riset Manaemen, 10, 1–20.

Sahir, S. H., Ramadhan, A., & Tarigan, E. D. S. (2018). Pengaruh Gaya Hidup, Label Halal Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Mahasiswa Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Medan Area Medan. Jurnal Bisnis Dan Manajemen, 2(031), 130.

Simamora, A. A. N., Ngrum, & Fatira AK., M. (2019). Kemudahan Aplikasi dan Keragaman Produk dalam Membentuk Keputusan Pembelian Generasi Milenial Berbelanja secara Online. Jurnal Maneksi & Akuntansi Dan Politeknik Negeri Medan, 8(2), 213–222.

Downloads

Published

2023-08-02

How to Cite

Nur Insani, A. D., Sudarwati, S., & Marwati, F. S. (2023). KEPUTUSAN PEMBELIAN DITINJAU DARI CITRA MEREK, GAYA HIDUP, DAN KERAGAMAN PRODUK MEREK HANASUI DI SUKOHARJO. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 7(2). https://doi.org/10.29040/jie.v7i2.10294

Issue

Section

Articles

Citation Check

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>