Keputusan Pembelian Ulang Ditinjau Dari Citra Merek, Media Iklan, dan Brand Trust Pada Produk Imboost Di Surakarta

Authors

  • Mahartiwi Kusuma Wardhani UNIBA Surakarta, Indonesia
  • Sudarwati Sudarwati UNIBA Surakarta, Indonesia
  • Ida Aryati UNIBA Surakarta, Indonesia
  • Sitti Mukarromah UNIBA Surakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.29040/jie.v5i1.1964

Abstract

This study aims to examine the effect of Brand Image, Advertising Media, and Brand Trust on repurchase decisions. The population in this study is an infinite number of consumers in Surakarta. The sampling technique in this study used purposive sampling which resulted in a sample of 100 respondents. The data used in this study are primary data collected by filling out questionnaires. The results of this study indicate that Brand Image has a positive and significant effect on repurchase decisions, Advertising Media has a positive and significant effect on repurchase decisions, and Brand Trust has a positive and significant effect on repurchase decisions. Keywords: Brand Image, Advertising Media, and Brand Trust

References

Arikunto, S. (2010). Prosedure Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.

Fakaubun, U. F. (2019). Pengaruh Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Sepatu Adidas Di Malang Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Toko Sport Station Dinoyo, Malang). Jurnal Ilmu Manajemen Volume 4 Nomor 2 September 2019 , 4, 221-234.

Ghozali, I. (2013). Analisis Multivariate dengan program IBSM SPSS21. Semarang: Universitas Diponegoro

Hafizh Novansa, H. A. (2017). Purchase Decision Model: Analysis of Brand Image, Brand Awareness and Price (Case Study SMECO Indonesia SME products). Saudi J. Humanities Soc. Sci.; Vol-2, Iss-8(Aug, 2017) , 2, 621-632.

Haryani, D. S. (2019). Pengaruh Periklanan Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Perumahan Griya Puspandari Asri Tanjungpinang. Dimensi, Vol. 8, No. 1 , 8, 54-70.

Hasugian, J. T. (2015). Pengaruh Brand Image Dan Brand Trust Terhadap Brand Loyalty Telkomsel (Survey Terhadap Pelanggan Telkomsel di Grapari Samarinda). eJournal Ilmu Administrasi Bisnis, Volume 3, Nomor 4, 2015 , 3, 923-937.

Hendra Riki Wijaya, S. R. (2018). The Effect of Trust and Brand Image to Repurchase Intentionin Online Shopping. International Conference on Economics, Business and Economic Education 2018 , 915-928.

Heriyanto, A. B. (2017). Pengaruh Brand Equity Dan Brand Trust Terhadap Loyalitas Konsumen Mobil Merek Toyota Kijang Innova (Survey Konsumen Pada Dealer PT. Agung Automall Cabang Sutomo Pekanbaru). JOM FISIP Vol. 4 No. 2 Oktober 2017 , 4, 1-11.

Nafanu, S. (2020). Pengaruh Media Iklan, Pesan Iklan dan Kreativitas Iklan Terhadap Efektivitas Iklan Dalam Menumbuhkan Brand Awareness Produk Lee Minerale Pada Masyarakat Kota Kefamenanu Kabupaten TTU. Jurnal Ekonomi Pembangunan Vol 5 No 3 Sept 2020 , 5, 31-45.

Neni Rambe, C. M. (2017). Pengaruh Pelayanan, Citra Merek Dan Harga Terhadap Pembelian Ulang Melalui Kepuasan Pelanggan Dan Word Of Mouth. Ekobisman Vol 1 No 3 , 1, 241-261.

Ni Made Rahayu Wulandari, I. K. (2015). Pengaruh Celebrity Endorser, Brand Image, Brand Trust Terhadap Keputusan Pembelian Clear Shampoo Di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 4, No. 11, 2015 , 4, 3909-3935.

Nur Magfira, I. (2020). Pengaruh Media Iklan dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Produk Teh Botol Sosro (Studi Kasus: Konsumen Kota Bima). Journal of Business and Economics Research (JBE) Vol 1, No 2, June 2020 , 1, 145-149.

Oddy Adam Noegroho, S. S. (2013). Pengaruh Experiential Marketing Dan Brand Trust Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Survei Pada Pelanggan Kfc Cabang Kawi Malang). Jurnal Administrasi Bisnis (Jab) | Vol. 6 No. 2 Desember 2013 , 6, 1-7.

Raditya Bayu, Y. L. (2019). Analysis Of The Effect Of Brand Image, Product Quality And Aftersales Service On Repurchase Decision Of Samsung Smartphones. Rjoas, 8(92), August 2019 , 8, 19-32.

Respati, I. A. (2020). Peran Kepuasan Konsumen Memediasi Hubungan Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Dengan Keputusan Pembelian Ulang. E-Jurnal Manajemen, Vol. 9, No. 4, , 9, 1379-1400.

Seong-Soo CHA, B.-K. S. (2019). The Effect of Brand Trust of Home Meal Replacement on Repurchasing in Online Shopping. Journal of Business, Economics and Environmental Studies 9-3 (2019) , 9, 21-26.

Siti Suryani, S. S. (2019). Pengaruh Brand Image, Brand Trust, Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Moderating (Studi Pada Startup Business Unicorn Indonesia). Journal of Business Studies Volume 04, No 1, 2019 , 04, 40-53.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D).Bandung: Alfabeta.

Widiyanti, W. (2017). Pengaruh Persepsi Kualitas Produk, Citra Merek dan Media Iklan Instagram terhadap Keputusan Pembelian Produk Ninebox. Cakrawala, Vol. XVII, No. 1, Maret 2017 , XVII, 40-50.

Wulansari, A. (2013). Pengaruh Brand Trust Dan Perceived Quality Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Produk Sari Roti (Studi Pada Konsumen di Perumahan Gresik Kota Baru, Manyar Gresik)

Downloads

Published

2021-02-27

How to Cite

Wardhani, M. K., Sudarwati, S., Aryati, I., & Mukarromah, S. (2021). Keputusan Pembelian Ulang Ditinjau Dari Citra Merek, Media Iklan, dan Brand Trust Pada Produk Imboost Di Surakarta. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 5(1), 208–214. https://doi.org/10.29040/jie.v5i1.1964

Citation Check

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6