Strategi Pengembangan Bank Syariah dengan Menggunakan Analisis SWOT (Studi Kasus di Kabupaten Toba)
DOI:
https://doi.org/10.29040/jiei.v8i2.5861Abstract
References
Adelma, I. Morri. C.T .(1972). Economic Growth and Social Equity in Developing Countries, Standford: University Press.
Ahmad, A. (2009). Manajemen operasional Bank Syariah, Cirebon: STAIN Press.
Ahmad, R. (2003). SDM Berkualitas Visi Menjadi Realitas, Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Ahmadi, R. (2014). Metodologi Peneltian Kualitatif, Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Akmal, T. A. (2011). Metodologi Peneleitian Ekonomi Islam, Medan: La-Tansa Press.
Antonio, S. (2001). Bank Syariah dari Teori ke Praktek, Jakarta: Gema Insani.
Antonius. (2013). Pedoman Pengelolaan Bank Syariah, Jakarta: LPPBS. Arikunto. 2000. Prosedur Penelitian, Jakarta; Rineka Cipta.
Ascarya. (2008). Akad dan Produk Bank Syari’ah, Jakarta: Raja Grafindo. Bungin, Burhan. 2013. Metodologi Penelitian dan Ekonomi, Jakarta: Kencana.
Departemen Nasional Pendidikan, 2005. Kamus Besar Bahasa Indonesia Edisi Ketiga, Jakarta: Balai Pustaka.
Fandy. (2002). Strategi Pemasaran, Yogyakarta: Andi.
Fred, R. D .(2010. Manajemen Strategi, Jakarta: Salemba empat.
Hafidhuddin, Didin. (2003). Manajemen Syariah Dalam Produk , Jakarta: Gema Insane Press.
HAW, .(2002). Otonomi Daerah dan Daerah Otonom, Jakarta: Raja Grafindo.
Herdiansyah, H. (2015). Wawancara, Observasi, Dan Focus Groups: Sebagai Instrumen Penggalian Data Kualitatif, Jakarta: Rajawali Pers.
Heriyanto, A. (2006). Panduan Penelitian, Jakarta: Prestasi Pustaka.
Ismail. (2011). Perbankan Syariah, Jakarta:Kencana Prenada Media Grup.
Joesron, T. (2012). Manajemen Strategik Koperasi, Yogyakarta: Graha Ilmu.
Kasmir, (2002). Dasar-Dasar Perbankan, Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Noeng. (2000). Metodologi Penelitian Kualitatif, edisi IV, Jogjakarta: Rake Sarasin.
Mursid, M. (2014). Manajemen Pemasaran, Cet Ke-7.Jakarta: Bumi Aksara
Noor, J. (2012). Metode Penelitian, Jakarta: Kencana Prenada Media Grup.
Pusranoto, S. (2004). Keuangan Perbankan Dan Pasar Keuagan Konsep Teori Dan Realita Pustaka, Jakarta: LP3ES.
Rangkuti, F. (2014). Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis, Jakarta: Gramedia Pustaka utama.
Simamora, H. (2004). Manajemen Sumber Daya Manusia, Jakarta: STIE YKPN.
Soemitra, A. (2009). Bank & Lembaga Keuangan Syariah, Jakarta: Kencana.
Soenjoto, W. P. P. (2018). Tantangan Bank Syariah Di Era Globalisasi. El-Barka: Journal of Islamic Economics and Business, 1(1), 79-103.
Sugiono, (2008). Metode penelitian Bisnis, Bandung: Alfabeta.
Sunarto, (2004). MSDM Strategik, Yogyakarta: Amus.
Syakir S. M. (2004). Asuransi Syariah Life And General, Jakarta: Gema Insani.
Syakir, A. (2015). Perbankan Syariah, Medan: UIN-SU.
Tisnawati, E. (2013). Pengantar Manajemen, Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Ubedilah. 2000 Demokrasi, HAM, dan Masyarakat Madani, Jakarta, Indonesia: Center for Civic Education.
Umar, H. (2010). Desain Penelitian Manajemen Strategik, Jakarta: Rajawali Pers.
Wibowo. (2009). Manajemen Kinerja, Jakarta: Raja Grafindo.
Widjaja, (2002). Otonomi Daerah dan Daerah Otonom , Jakarta, PT Raja Grafindo Persada.
Wijaya, K. (2010). Analisis Kebijakan Perbankan Nasional, Jakarta: Elex Media Komputindo.
Winardi, J. (2007). Motivasi dan Permotivasian, Jakarta: Raja Grafindo.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright of the article fully belongs to the Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam and publishing rights belong entirely to LPPM STIE AAS Surakarta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.